"Är det bara jag, eller är här ganska lite människor i dag?"

Såja. Matchen klar. 1-1 hemma och de tiderna då vi piskade ONS med 8-0 utan att desto mera fundera över det är förbi. Det är i och för sig bra. Jag ställdes framför YLEs kameror i går faktiskt och där ville de att jag skulle kommentera hur allt har blivit så mycket sämre sedan vi vann och tog medaljer om vartannat. Precis så kan, vill och ska man så klart se det ur vulgärjournalistisk vinkel. YLE är sannerligen inte ensam om att tycka så, för det är vad de tycker utan att säga det rakt ut. Jag pratade på om ökad konkurrens, höjda priser och problem med kontinuitet, som jag hoppas vi kan strypa nu. Jag pratade om en fotbollsklubb som i princip fyller 12 år och därmed först nu börjar komma in i puberteten. De kommande fem åren får sedan visa vilken vuxen klubb vi har. Jag hoppas att vi kan hålla den goda kärnan och utveckla de bitarna som i dag falerar. Då ser vi sedan hurudan Åland United kommer att vara som fullvuxen. Jag hoppas få vara med då.
Fru Kickan och Edit var på plats i går. Edit utbrast då jag gick förbi: "Är det bara jag, eller är här ganska lite människor i dag?" Jadu. 124 människor fanns där enligt publikstatistiken, förutom oss som jobbade. Förra helgen var där 264 st. Vi ser då att cirka 100 speciellt inbjudna flickor som faktiskt kommer genererar cirka 150 åskådare, dem själva inräknat. Det som Edit såg i går var vardag, fast det var lördag. Tack för att ni kom i alla fall.
 
 
I dag är det söndag. Edit springer bokstavligen längs väggarna. jag hade tänkt att vi skulle åka och simma, men då hon hostar och snorar känns det inte så vist. Hon underhåller sig med att studsa ovanpå Fru Kickans pilatesboll och så faller hon av med fara för, inte så mycket sig själv, utan glas och möbler... Fru Kickan säger att hon nog fixar två dagar till men sen ska Blobben ut. Så lär det bli om inte tidigare jo...
 
Denna söndag, bara jag fått detta skrivande gjort blir mer skrivande. I dag ska pappaledighetsprogrammet skrivas, förutom de lösa punkter som kanske slås fast i morgon, ifall jag är på jobb då. Vikarie Robin är på tårna. jag önskar honom lycka, välgång och ja... Vad han nu behöver.
Så har vi ju Åland United också. Linnéa har lovat ha hand om det jag brukar sköta gällande bortamatchen nästa helg. Ted och Samuel är både ivriga och på gång. Ted är alltså min "vikarie" från och med senast tisdag och Samuel förbereder sin kommande roll genom att ge den input som en i hans roll ska ge... Jag tror och hoppas att hela A-laget kommer att vara i sådant administrativt skick den 19e oktober då jag är back in business att man kan ifrågasätta om jag alls behövs. Är det så vore jag i alla fall väldigt glad, tacksam och lättad. Kanske en lugn höst för en gångs skull... Nya kollegan L och Ville ordförande har lovat att elevrådet ska se till att julfestplaneringen för 9orna kommer igång. Detta år önskas Julfestgruppen tillit och ro att arbeta enligt KHS spretiga egna principer. Ledningen, sov gott! Det är bara en julfest!!!
Rösten från Öster undrar dessutom vilken position Samuel spelade på då hans FC Åland i går förlorade borta med 0-1 och definitivt kan släppa tanken på avancemang. Två FC Ålandspelare lär ha blivit tunnlade i uppspelsfasen och av någon orsak tycker Rösten från Öster att det hade varit roligt om Samuel var en av dem.. Vi har alla olika former av humor och detta är en icke olaglig sådan, så varsågod. Kan nån svara på frågan, kör. Dessutom undras det lite från Pargashåll hur FC Åland prioriterar, då endast en avstängd tränare och en vikarierande coach som kan namnet på en spelare skickas till en sådan här viktig match, utan lagledning och allt. Jag kan självfallet inte svara på det heller. Det kan troligen FC Åland göra....
 
Nu skjuter de gummikulor på röstare i Katalonien. Edit tycker det låter roligt. Jag tycker det låter mera hemskt jag... Är det nåt före kvällen är jag troligen i klassrum 12! Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0