Vem skulle ni ta om ni fick ha?

Eftersom Edit hade lite mardrömstankar sitter jag kvar här, då jag lovat att inte lägga mig före hon sover. Så klart kunde jag göra mycket annat också, men då både telefonen, e-posten och inte minst sociala medier brummat för fullt slog mig tanken att fråga dem som läser detta hur ni skulle vilja ha det om ni fick välja.
 
Om ni skulle få verka för att en spelare som tidigare spelat för Åland United skulle ansluta till A-laget inför 2018. Vem skulle det vara? Jag kunde ha varit svår också och frågat efter all stars elvor och dylikt. God idé förresten, vi tar sådana vid tillfälle. Nu gäller det alltså en spelare som tidigare representerat Åland United som ni skulle vilja se tillbaka nästa säsong. Ut med namn bara så ser vi var vi hamnar.
Känner ni igen dessa från bronslaget 2015? Noora, Hanna, Cynthia, Maegan, Maja, Kaisa, Holly, Ella, Julia, Khym, Chloe, Katie, Jessi... Och så några till som inte syns på bilden. Någon av dessa kanske? Eller någon från ett helt annat år?
 
 
Jag ska i det samma tillägga att jag nog vet om Dammen brister, så högt ska det klinga och övriga grejer. Jag väljer att inte säga något eftersom det kommer att tolkas fel. Därmed tar jag ingen roll i det hela och ber för att det goda ska vinna! Jag vet också att Veikkaus inte ansöker om tillstånd för verksamhet på Åland 2018. Vem är förvånad? Snälla, säg inte att det är förtryck av ålänningar. Snälla säg det inte någon alls! Nordkorea skjuter missiler och det kan bli riktigt spännande i vinter OS. Speciellt om ryssarna inte får vara med...
 
I dag kom två kvinnliga kolleger in i mitt klassrum och undrade varför jag hade ritat en penis på tavlan. Jag förklarade att det ingalunda var en penis utan Sverige. De fortsatte framhålla penislikheten och jag höll med till slut så de skulle lugna sig. En annan kvinnlig kollega ville ta bild av min bak och hänga upp den, bilden alltså i sitt klassrum. Jag vidtalades att vara jultomte i skolan på fredag och att alla elever skulle få kramas med mig... Jag undrar hur högt det här skulle klinga om jag nu inte skulle ta det med jämnmod och dessutom... Ja, hur tar man nu sådant där om man är en gubbe som jag? Sen ska jag alltså också vara ren, säger 8a. Herreminje...
Så en liten bild av hur mitt lag ser ut nuförtiden på bortaplan. En känsla jag får då jag ser bilden, från 0-0 matchen i Helsingfors är: "Sumpa inte det här nu!". Hur hemskt det än är behöver vi pengar. Flere 10 tusentals Euro i pengar som vi inte haft hittills, för att kunna komma åt att spela om medaljer på mer hållbar nivå...
 
 
Två telefonsamtal kom hit hem under kvällen. Ett från Spanien och ett från Saltvik. Bägge var roliga och på samma gång lärorika. Kjelle har svarat på mina mail. Edit sover nog nu. Fru Kickan och Sally troligen likaså. Ännu en arbetsdag är färdig. Må torsdagen börja och föra med sig lite lycka, glädje och framför allt nåt man har nytta av! Som till exempel länkkorv...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0