Nu är det klippt

Efter black friday grydde blue saturday... Fru Kickan är inte blue, hon är mera red, hot and energetic... Detta betyder i praktiken att hon är glad. Då hon är glad då ska det städas. Städning i sin tur betyder att allt, och då menar jag ALLT som finns i ALLA skåp, hyllor och lådor tas fram, sorteras och kastas. Det betyder också att precis allt kretsar kring just detta, som i sin tur baserar sig just på faktum att hon är glad och på gott humör. Ingenting får hindra oss från att släppa allt då det är dags att föra ut sopor, eller då tvättmaskinen plingar...
 
Sen är det ju riktigt klippt också! Då menar jag bland annat mitt hår. Sally hade den vänligheten att ge mig ett presentkort på klippning till Farsdagspresent. Därmed bokade Fru Kickan mig en passlig lördagstid, 9.45. Jag var aningen osäker på vad som riktigt var beställt och då frisören, som ju är en gammal elev till mig log och verkade vara helt införstådd blev jag nästan orolig. Men det visade sig till min lättnad bara vara en helt vanlig klippning, som föregicks av hårtvätt, som faktiskt, måste erkännas så här i all ensamhet, var riktigt skön. Dessutom var vi så överens med frisören att barnen nuförtiden är så mycket artigare och välartade än till exempel då hon själv gick i högstadiet... Jag menar, det sprängs inga skåp, det skjuts inga fyrverkeripjäser i korridorerna, eldas inte i pulpeter eller svinas så hemskt mycket på allmän nivå... I dag blir det ett helsickes stohej om ett rykte om att någon, (kanske) har smakat ur ölkranen på Vikinglines buffet under en skolresa, dock utan att uppträda störande eller berusat.... Vi var också överens om hur bra det är att vi nuförtiden kan låta oss uppretas av sådana små trivialiteter som vi gör. Världen blir bättre alltså!
Här njuter vi av vår lördag hemma hos oss, med lite mindre hår på skallen än i natt. Skägget får jag inte göra nåt åt säger min klass... Undrar vad de har för djävulskap i beredskap...
 
 
Det har varit mycket tal om kreativa lösningar. Nu har vi en riktigt kreativ sådan på gång i Åland United. Två långa telefonsamtal, ett med den kreativa lösningen, det andra med Samuel begicks direkt då jag var hemma från frisören och precis innan bilden här ovan togs. Sedan har Ted interagerat med kreativa lösningar på den kreativa lösningen och Bosse har ringt och bett mig avvakta riktigt j...a noga innan jag blir för kreativ. Sally har sovit, skrikit och nu säger Fru Kickan att plättarna är klara så Edit och hennes kompis A, som dansat Just Dance så hela huset skakar ska äta. Jag med... Jag dristade mig dock att bli punkrock och sade att jag ville avsluta den här texten först... Och inte ens tvätten är hängd. Nu skriker Sally...
Samuel undrade härom dagen hur jag tyckte vår trupp och inte minst vår planerade trupp känns, så där nivåmässigt. Utan att gå in på mitt svar, som ju är internt mellan honom och mig desto mera sade jag att vi nog kunde behöva en par landslagsspelare. Sen slog det mig att vi faktiskt har två sådana klara för 2018 redan. Vi har ju Estlands Pille och så Bri, som här ler tillsammans med sina landsmaninnor (och landsmän) från Mexico. Jag skulle också ljuga om jag sade att vi inte jobbar hårt på att hålla kvar Finlands Jenny i laget. Kamerun-Raissa har vi troligen tappat dock. Så det finns utrymme för en par till av deras sort nog. Vilka länder skulle ni vilja se fanns representerade i framtidens Åland United, förutom då Åland? Vänta nu... Säger vi Åland som land, då har vi ju en hel bunt öspelsveteraner, som ju spelat för just Åland. Eller just nu bara två... Ann-Sofie och Sofia!
 
 
Nu ska jag äta min plätt. Märkte till min glädje att Yle sänder El Clasico dagen innan julafton! Det är också kreativt! Bra Yle! Sen vet jag också grunden för årets tävlingskalender. Bara ligalicenserna börjar klarna kan spelschemat läggas sägs det. Hopp om att ha det före jul finns alltså. Det är bara fråga om oss klubbar, samt samspelet mellan landslag och FBFs tävlingsavdelning. Sen då schemat kommer och alla börjar gnälla om att ingen lyssnar och bryr sig berättar jag gärna hur det kommit till. Jag tycker det är sällsynt klart och tydligt och det finns orsaker till precis allt! Till och med Kjelle hopade jämfota av iver härom dagen. Kanske inte just för ligaprogrammet, utan för den kreativa lösningen. Sen kommer han att vara arg hur ligaprogrammet än blir. Det är en av de få saker man kan lita på i dagens föränderliga samhälle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0