Hur gick det så här?

Jag vet inte vad det är, men tonåringen i mig kommer fram de söndagmorgnar jag inte är schemalagd utanför hemmet. Hur konstigt det än låter i babyföräldrars öron och säkert i sådanas öron som tror att de vet hur babyfamiljer har det, så vaknade jag en bit in på det som en 47 åring får kalla förmiddag men riktiga tonåringar kallar mitt i natten. Jag hade drömt en stund tror jag mig veta. Utan att riktigt förstå hade jag lyssnat på dunsar, saker som faller, en baby som skriker till då och då och sedan något som kunde vara signaturmelodin till Musses och Mimmis äventyrslabb, eller vad det nu heter. Fru Kickan hade stängt dörren till min skrubb, eller förlåt det gamla Linda/Emiliarummet som inom förhoppningsvis överskådligt tid blir Sallys rum. Jag kan erkänna att jag ser dagen, eller natten, då jag igen ska få sova i min egen säng som ett sådant där långtidsmål som man pratar om att behövs för att orka leva. Då jag yrvaket kom upp, med mina rituella randiga söndagsmorgonspyjamasbyxor uppdragna över mitt underliv fann jag Edit liggande i soffan. Morgonhälsningen blev "Kan du hämta coco pops om du ända ska till köket?". Fru Kickan satt på köksgolvet och i dag hade hon tömt ett skåp innehållande plastburkar, som hon tydligen missade i går. Ingen golvyta var missad kan jag säga. Bredvid sig hade hon en barnvagn innehållande Sally, som skuffades fram och tillbaka varje gång Sally uttryckte någon meningsyttring... Jag tog kaffe, svarade på ett telefonsamtal som ändrade på hela korttidsplanen för Åland United, bredde mig fyra surskorpor med ost, skickade tre sms och svarade på alla de svar som kom in, just gällande Åland Uniteds korttidsmål. Jag kunde se att Kjelle inte vill säga nåt om serieprogrammet, utan angriper cupen istället. Skulle man inte veta att jag gillar Kjelle skulle man tro att vi var osams eller nåt. Sen drog jag snabbt ut i den frusna morgonen med Sally så hon skulle somna ute. Inga strumpor hade jag, fick jag känna då jag trampade fram i foppa tofflor. Hemma igen har jag svarat på de svar och de slutsatser svaren gav i fråga om ändrad korttidsplan för Åland United. Snart ska Edit klä på sig så hon hinner på kalas. Sally sover. Jag tror Fru Kickan är klar i köket, för nu ger hon sig på nån låda i vårt sovrum...
Livet är inte helt okomplicerat om man är yngst och minst i Familjen Virta. Inte är det helt raka spåret alltid heller om man är störst och äldst, eller säkert nån där emellan...
 
 
Dagen som följer går till som så, att snart ska Edit på kalas! Sedan, klockan 13 har Pärla kalas, denna gång för släktingar och sådant efter gårdagskvällens jubelföreställning med 20 kompisar på Uncan som bara gett ett fall av näsblod enligt vad som rapporterades. Klockan 14 är Edits kalas slut och hon ska transporteras till Pärlas släktkalas. På samma gång sparkar Finland-Israel igång i Helsingfors och kan ses direkt på Yle 1. Klockan 16, typ bör jag bege mig till Vikingahallen för att vara delaktig i då Åland United spelar Futsal. Hoppas att lite annan nytta kan göras också i samma svep. Korttidsplanen kanske fås ihop på kortare tid än namnet ens säger. men knappast. I morgon har vi en ny gästspelare och enligt ryktet har Samuel och Ted lite koll på ramarna. jag måste försöka komma in på ett hörn jag med och jag hoppas folk inte blir irriterade på mitt direktörsmässiga beteende då jag inte kan säga när jag hinner. Om utvecklingssamtalen och den allmänna opinionen så godkänner ska jag väl kunna träffa flickan på tisdag eller nåt...
VM kval i dag alltså! Välkommen Israel... Så här såg Helmarit och matcharenen ut för en par dagar sedan. Varmt och skönt minsann. Anna S har en svit att hålla! Ingen förlust för Finland ännu under henne. Se till att det inte blir i dag heller då!
 
 
Nu började Fru Kickan dammsuga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0