Det är stressigt att vara laid back

Hakuna Matata... Jovisst, det är ord som är bra... Just precis som ord. Funderar man på deras innebörd och budskap leder de mest till ökad stress. Lite som Rockoff, som ska vara så jättebra. Men då den mest förorsakar magsår för dem som jobbar med den och sedan för sådana som ansvarar för folk som går på den. Inte många kan, tror jag säga att de aldrig har känt rockoffbetonad stress av något slag här på Åland... Eller överhuvudtaget stress av att styra ihop sådant som andra improviserar sig fram med... Som middag. Visst kan det låta extremt uppstyltat att redan dagen innan vilja veta vad som ska serveras till middag. Men om man "ser sen" och det visar sig att man inte tänkt på saken och skaffat det som behövs. Då kan det hända att det inte blir middag. I dag hoppas jag sannerligen att det blir det, för den vegetariska fajitaslunchen var nog god, det tänker jag inte hymla om... Men mätt? Nejdå.. Inte ens ostsmörgås fanns det... Och Mat-Inger lär inte ska komma före jul hon heller...
 
Om någon skulle sitta och lyssna på mina lektioner utanför, eller bakom en vägg, som jag har förstått att det också görs ibland, skulle man lät tro att det är Hakuna Matata som regerar... Visst, det kan verka som om jag är väldigt extempore. Men det är planerat faktiskt! Det samma gäller för min inställning om att Helsingforsresan med klassen nog fixar sig... Jag har koll på det som jag behöver ha koll på och om eleverna bara funkar enligt den lösa plan jag delgivit dem och litar på den, då kommer det att gå väldigt smidigt... Om inte, då får vi improvisera. Den bästa improvisationen är dock den som är planerad och till och med inövad...
Hon här är väldigt laid back. Det beror dock mest på att hon inte ännu kan sitta eller stå... Enligt rapporter hade hon sovit två timmar ute i dag. Det bådar gott inför en aktiv kväll, kan tänkas...
 
 
I dag har jag sett till att ha en bakre deadline på jobbet. Lite listor och lappar ska skrivas ut och kopieras ännu. Jag fick faktiskt lite sponsorbrev utskickade på dagen. Ingen av de spelare jag nämnde har dock hört av sig med ett enda pip. Det lär väl hända i kväll då jag bär på hon där som är bakåtlutad...
 
Vi har skolledningen i Göteborg på kvalitetsmässa... Vad då för kvalitet? Mässa är väl nåt Katolskt? Jag förstår absolut ingenting jag...
Han här har dykt upp på jobbet denna vecka och säger sig bo på Åland... Jag ser möjligheter för allt möjligt öka igen...
 
 
Om någon undrar hur jag klarar mina nätter kan jag berätta att jag jobbade som en slav i natt igen... Denna gången gällde det att bära bräder från en sida av en terrass till en annan. Sedan skulle de bäras tillbaka och även dribblas då det fanns träbollar inblandade... Slutligen skulle de som organiserade allt ha fest, men eftersom jag inte var bjuden skulle jag istället springa kring något som verkade vara Helsingfors och söka reda på choklad som någon Sylvander hade... Om jag inte vet var Sylvander bor, då får jag helt enkelt ta reda på sade arbetsledaren... Så gick den natten. Då jag vaknade mindes jag dessutom att Sverige genom en oerhörd grisinsats, som faktiskt inte liknar något jag sett i modern tid lyckats få 0-0 mot Italien... Man ber att få gratulera då...
 
Inte mycket gjort, eller jo. Fast det känns ungefär lika mycket som vad det måste kännas för Cristiano Ronaldo då han får landslagsbonus... Mindre än en fis i rymden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0