Nice beaver

Vi kan säga att jag har det lite körigt för tillfället. Därför blev jag extra glad då både två av mina döttrar och min son visade förtjusning i lördags då "Naked Gun " kom på TV. Det är alltså inte en F18 film baserad på några tidigare kolleger till mig, utan en härlig 80-tals komedi med OJ Simpson som Nordberg...
 
Jag märkte hur jag de facto sade "I realize it...now", "There´s nothing to see here", "Nice Beaver", "I must kill the Queen" och så klart "Enrico Palazzo" långt innan replikerna sades i själva filmen. Sedan förstod jag också att mina barns största behållning var just jag... Jag minns hur roligt det var då min far skrattade då han läste eller såg film... Nu har jag blivit en sådan.. Well well...
 
Frank Drebin... En kultigur för oss som var tonåringar på 1980-talet... Och kanske även för andra.
 
 
Vad annat. Skoldagarna mal på. I morse var det barmark då jag körde till jobbet. Just nu är det snödrivor. Jag fixade Edits knoka i morse och ska ha henne till dansen före jag åker till träningen. Såg West Ham-Chelsea i går kväll för att få ner pulsen efter en ganska psykiskt tuff dag, då det i och för sig börjar komma fram lite lösningar ur de många pappershögarna.
 
Finland förlorade mot Serbien, vilket ju inte får anses bra med någon som helst skala. Jag var inte där så jag vet ej, men hoppas att pendeln svänger nu då det börjar finas tussilagor om typ en månad kanske eller så... I kväll står valet mellan Napoli-Real Madrid och en möjlig totalt osannolik vändning av Barcelona hemma mot PSG. Magister Sviberg, be ready.
 
Jag kom på att jag ska vara i Vanda på media kick off inkommande tisdag. Nu har jag frågat självaste Gerts om han kan ta dagen för mig... Det vore majestätiskt om han gjorde det... Med dagen menar jag skoldagen. I Vanda huserar jag själv...
Maiju är tillbaka och i dag leds laget igen av denna dynamiska duo...
 
Jepp. Många lösa ändor att knyta ihop.. Löptid nu, precis som för vilken hund som helst....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0