För att jag kan, för att vi finns!

Ett ögonblick som ger energi och livslust kan vara ett sådant då lektionen ska börja och man vet att den klass man själv borde ha är på prao och att man inte blivit schemalagd som vikarie. Trots att jag har mer än nog med kontorsarbete är det alltid värt att sitta kvar just så länge att de andra hinner gå. Bara för att man kan! det känns som om man skulle jobba på ett "riktigt jobb" bland vuxna som ställer in möten och lunchar på arbetstid och så där som jag har förstått att man gör där ute i riktiga världen...
 
I går var jag som sagt effektiv. Även programbladen blev färdiga och Herr Landshövding meddelar att han producerat 250 stycken. Nu hoppas vi att det dubbla sluter upp i helgen så vi kommer ens lite i närheten av IFKs herrar då de spelar cupmatch i samma hall en söndagkväll. IFKs omtalade herrar går förresten på plus såg jag i tidningen. Ungefär hela Åland Uniteds årsbudget motsvarar IFK ABs plusresultat. bara att gratulera. Då det dessutom redovisas att UEFA står för cirka 700 000€ i olika ersättningar för europaspel, mästerskap och förarrangemang för Champions League kval, som i sin tur blockerar WHA just så att TPS inte kan spela mot oss mitt i veckan som det skulle ha passat dem (och oss), eftersom IFK kanske spelar kvalet senare den veckan och UEFA stänger arenan, då gratulerar jag ännu mer! (Tidningen kan ju ha fel info, men jag gratulerar i alla fall)
 
Igen. Jag är inte det minsta bitter, bara snäppet fascinerad av hur pengaströmmar riktas. Såsom tvåfaldig mästare på damsidan och därmed tvåfaldig Champions League deltagare funderar jag på hur extrem nytta UEFApengar värda en tiondel av dessa som finns på herrsidan hade gjort för oss. Vi kunde ha spelare kontrakterade i november och december och dessutom boka träningsutrymmen utan att räkna varje cent. Vi kunde kanske även undvika att sova i bussen på väg hem från Kuopio, Jyväskylä och vad det ser ut även Kokkola. Men det är inte jag som bestämmer, ej heller IFK som ska tacka och ta emot, annat vore dumt! Det är UEFA som bestämmer och nu har man ju även kommit fram till det där gamla FIFA förslaget om att damer ska ha kortare shorts för att locka publik... Typiskt då att det blev jag, som ju inte alls är dam som fick shortsen. Och mera publik lär det inte bli. Ett förslag om att låta vår skyltdocka Sue-Ellen på Sparhallen vara topp less för att attrahera intresse har framlagts. Tills vidare har jag inte genomfört det hela dock...
En gammal bild på tre vise män inom min damfotbollsverksamhet. Craig är gräsänkling i början av veckan och kör i Maijus frånvaro hårt med laget. Herr Landshövding producerar som sagt programblad och ringer till mig och undrar hur i hela fridens dar vi inte kan hindra en berömd supersub från att göra mål i 90e minuten. Orsaken att han utgjöt detta lär vara att en rätt inflytelserik person argt undrat det samma av honom... Det är tufft i Damernas Liga. Sen är där ju Kjelle, som i dag mycket relevant undrar i dagens tidning hur mycket Visit Åland sparar på att sparka honom, som ju tjänar minst pengar i hela företaget... Så här såg trion ut i mars 2015 medan jag bar kassar och koner och grejer ner till planen. Alla går starkt fortfarande och mitt bärande har minskat.
 
 
I går undrade Fru Kickan om jag faktiskt måste vara på "alla de där träningarna". Jag är faktiskt bara med vid cirka hälften av veckans händelser med laget som nu är. Sen kanske det kan verka för Fru Kickan som om jag alltid är på träning, men oftast är jag ute i ärenden som korrelerar lite med träningen och fotbollen. Det korrekta svaret är ändå att jag nu har möjlighet att närvara vid träningar så mycket att det känns bra för mig. Det samma gäller matcher. Sportchefsskapet börjar sätta sig tidsmässigt. Det vill säga hela tiden, men jag har större möjligheter att ansvara för var, när och hur jag finns kroppsligen.
Då vi kör med gamla bilder tar vi en från 2012 på Mat-Inger också då. Hon är den i rött som står i mitten. I dag hade hon tydligen ätit svamp eller fått en spruta för hon kom in och dominerade hela lärarrummet och berättade vad hon anser om allt som står i tidningen. Relevant och framför allt underhållande. Det viktigaste är dock att hon snart serverar lasagne! Ingenting om att det inte skulle vara riktig lasagne med dött djur i har nämnts, så jag ser verkligen fram emot detta.
 
Fru Kickan fick Edits dansknoka fixad i morse så jag kan vara avslappnad också där. Efter att ha fört Edit till dansen bär det av via Statens Ämbetsverk och Vikingline Buss till Eckerö för att se och kanske hjälpa Craig lite med träningen. Sen tillbaka till "Ring 3an" och plocka upp Edit från Vikingahallen där Fru Kickan gnuggar fingerslag, eller vad de nu gör i segeryran där på volleybollträningarna.
 
I övrigt blir det väl bara som det brukar vara... Förintelseläger med 9E om 10 minuter...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0