En uppmaning och en klippning

Jag har varit på samtal med självaste Rektorn. Resultatet blev, enligt vad jag förstod, att jag får hålla jobbet. Hans sista replik under samtalet kom dock att bli "Och så skärper du till dig lite..." Bäst att göra det då. Undrar vad han menade att jag skulle skärpa mig med.
Rektorn
 
 
Eftersom detta varit just en sådan här dag, en torsdag, kan vi nämna att en kollega kallar den röda kryddan man har till makaroner fletschup. En glad familjehändelse har ägt rum i mitt klassrum. Pennvässarmamman och pennvässarpappan har fått en pennvässarbaby. Jo, sant. Kom och kolla i morgon fast.
 
Både Emilia och Rufus förärade min och Edits middag med sin närvaro. Sen åkte vi iväg till Edits träning med infon att ingendera skulle vara här då vi kom tillbaka. Men det var båda. Ätandes glass, sittandes i soffan med Fru Kickan som de tydligen hittat i sovrummet hade de inte orkat flytta sig. Först nu har rörelse ägt rum. Jag själv var rätt duktig under Edits träning och fick en del administration för Åland United gjort medelst telefon där jag stod på läktaren och lutade mig över relingen.
 
Aj jo. Jag fick info av Fru Kickan att jag skulle infinna mig hos frisören Madde igen. Klockan 16 på plats var infon. Skillnaden från senast var att hon inte stack en peng i min hand, utan jag fick snällt betala ur egen pung så att säga... Kort blev det!
 
Hänger en endaste en av er med i ordleken här ovan, vinka!
 
Dagen före dagen är det i morgon. Det blir att åka till Eckerö och se att allt är i ordning. Sen ska det spelas fotboll i tredje våningen av ett hus på lördag. Konstigt men sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0