Tid, otid och sånt...

Äntligen sov jag någorlunda som en heterosexuell vit man, om man nu kan säga sådant utan att kränka någon... Jag sov gott alltså... Lite startsvårigheter förstås eftersom jag faktiskt bett Rufus släcka åt Edit då hon somnat och detta istället väckte henne och i sin tur fick Fru Kickan att löpa fram och tillbaka och Rufus att facetima i hallen under tidig spöktimme... Då jag vaknade på förmiddagen kändes det i alla fall för första gången på några veckor som om jag fått koppla bort annat än mig själv. Sen visade det sig att inte bara Linda, som jag vetat att skulle komma från sitt jobb vid 5 tiden på morgonen, utan även Emilia under natten, eller morgonen eller när det nu var hade lagt sig i rummet. En kort stund var vi alltså alla här. Alla var dock inte vakna på samma gång, men här var vi...
 
Så visade det sig att grannen hade födelsedagskalas också. Mathias fyller 22 år säger han. Mathias far bad mig skriva här att det är Tyskland-Kamerun, eller om man vill Chile- Australien, klockan 18. I går hade han via detta medium fått veta om Ryssland-Mexico och han var väldigt nöjd över detta, sa han. Han sade även en hel del annat som jag gärna hade skrivit om ifall det inte funnits kvinnor och barn i läsarkretsen...
 
Kanske detta blir dagen då jag kommer i fas med sommartiden då. Att jag blir du med att bara ha Åland United som mitt jobb en liten tid, fram till att skolan igen pockar på uppmärksamhet. Några kontrakt behöver fixas om i dessa dagar faktiskt, och träningar för tiden fram till Pallokissatmatchen den 5/7 behöver ordnas, eller Maiju och Samuel fixar väl det, men jag måste se över att de faktiskt kan fixa. Hammarvallen till exempel ska vara stängd några veckor har jag fått veta. Bra grejer så där under bästa användartid... Men det finns möjligheter, så vi ska nog kunna träna...
 
Så är det Öspel också. I dag har tävlingarna börjat. Själv har jag varit med två gånger. Denna gång ville man inte att jag skulle det. All lycka dock till dem som är med. Främst har jag ju fotbollsdamerna i åtanke.
Här är det åländska landslaget 2017. Gary och André har tagit ut detta lag. Snabbt sett tror jag att jag fastnat ganska lika om jag hade fått chansen att välja. Isabella är ju inte med på basen av andra beslut, men i övrigt kanske det nog skulle se ut så här. Fjärran är tiderna då det åländska laget bestod av flickor ur IFK Mariehamns damer och Åland United enbart. Jag ska kanske inte säga det, men år 2006 skrev jag en artikel om just detta. Jag kanske är den enda som minns att jag har fått rätt. Tommy Lundberg kanske minns han också. Just nu befinner vi oss mera i läget "jaha, och sen då?". Det är ett relevant läge. De kommande 3-4 åren får visa vad som hände sen... Lycka till damer! Western Isles (Yttre Hebriderna) i dag!
 
 
Tävlingarna är i övrigt igång. Grannpojken Zacke lär ha vunnit sin tennismatch, förre fritidsledaren i Lemland har kommit 7a i Triathlon. Ålands Pingislag har sopat banan i två lagmatcher och så har då volleybolldamerna vunnit mot Gibraltar.
Fru Kickan följde mer eller mindre med varje poäng under facebookuppdateringen och väntar nu spänt på herrmatchen i kväll. Öspelen är riktigt mysiga kan jag erkänna efter 21 år på Åland...
 
 
Rufus är tillsagd att hämta en film han vill se i kväll. Jag är spänd på vad han ska vilja se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0