Som att vara pensionär tror jag

Detta är bland de mest orediga sommarlovsinledningar någonsin. Dock är det mesta väl på gott. Edit har genomfört fotbollsskolan och spelat för Holland, samt nickat två gånger i matchsituation. I natt sov hon över hos kompisen M och lär ha somnat vid två tiden "eftersom hennes kramisar gav henne så mycket energi och kärlek", samt faktum att de berättade för henne att det var den "internationella drömnatten"...
 
Yeah. De äldre barnen kommer, far och går. Jag tror Rufus i dag är hemma från Sverige. Linda studerar historia på nån sommarkurs direkt med San Diego och Emilia ser på TV om kvinnofängelser... Fru Kickan hade då jag steg upp i förmiddags varit till Eckerö med Landrovern och hämtat ett par bord som hon nu fixar upp framför garaget... Då jag konstaterar att hon är så "antingen on eller off" säger hon bara att "Nej. Jag är sådan som är aktiv och sedan sover". Så kan man också uttrycka det. I praktiken går det mesta ut på att jag i det längsta drar mig för att börja på något som kräver tid och koncentration och om jag inleder något sådant, så kommer någon att avbryta för att jag ska komma "nu direkt" och det borde jag ju kunna eftersom jag ändå inte håller på med nåt speciellt.
 
Sen har jag ju den där matchen i dag också. Ett megaarrangemang som jag inte ska föra så mycket liv om, eftersom Alandia Cup arrangörerna har det så mycket värre. I och med bollkajsor, extra funktionärer, flaggor, nationalsånger, cafeteriaöppehållning, lite fotbollsrelaterade grejer samt också en hel del spott och spä från lokala om det blir för finländskt och från nationellt håll om det blir för lite finländskt jämför jag denna match med en Julfest på KHS. Det är inte värre, men inte heller lättare. Precis som då bryr jag mig inte i ryggen vad tidningar skriver, bara de kommenterar fotbollen!
 
Sen är det ju snart midsommar också och de arrangemangen för att få upp den där stången vid 13-tiden. Däremellan ska vi vara två dygn, eller lite mer väl, på resa till Kokkola.
Här är Ron Swanson. Är jag lik honom eller han lik mig? Linda och kollegan Marie har framhållit syskonsjälskap mellan mig och den här filmkaraktären. Jag är faktiskt ganska smickrad nu då jag sett nästan två säsonger av "Parks and recreations" som Linda har gjort till hennes och mitt sommarprogram.
 
 
En djupt inneboende önskan om att vi ska bryta några års förbannelse och ta tre poäng av PK-35 i dag bor inom mig. I kväll får Confederations Cup klara sig helt själv. I morgon blir det säkert att inleda den turneringen här hemma på Bergshöjden...
 
Nånslags lunch tror jag att någon ska laga för någon precis nu. Sen ska jag ha persedelgranskning och vård av material, precis som i militären. Nu gäller det lotterivinster, spelkläder, bollar och vinsthanddukar, samt en tröja som Bjarne Gällros budat på för 35€... Och så mycket till....
 
Jag hittade Hjärtrud ute på gården. Fru Kickan har inrett... I augusti ska han till Klassrum 12. Basta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0