Ska Gertrud verkligen verkligen heta Gertrud?

Låt mig börja med att önska alla en glad Självstyrelsedag! Benko, som vi här ser på en bild från 2007 då han står upp för sitt Åland på Rhodos, får demonstrera det vi alla, eller åtminstone några känner inför vårt Landskaps bemärkelsedag!
På den här tiden var Öspelen heta tillställningar och så gott som hela Åland United bildade Ålands damlag tillsammans med några damer ur IFK Mariehamns damer. Tiderna är andra nu och det gäller inte bara damfotbollen. Åland är ändå Åland på gott framför allt och även på det lilla onda som vi mår bra av att erkänna för oss själva ibland.
 
 
Jeppjepp. Business as usual. En konstig känsla efter skolavslutningen för min del. Jag blev lite onödigt demonstrativ tror jag i går och det satte en del smolk, närmast i min egen bägare. Jag hoppas att jag inte förstörde någon annans avslutningskväll. Själv hade jag det lajbans. Jag drack skumvin och såg på Viasat History och hade det bra! Nu hoppas jag alla kolleger och elever har det bra så klart. Min känga gick mot byråkratin och den slog mot mig själv enbart. Så, byråkratin vann kan vi säga!
 
Linda ringde just och ville komma och hänga med Edit, vilket hon hjärtans gärna får. Jag försöker hjälpa Samuel att komma in i damfotbollens värld där katastrofer av tsunamidimensioner ständigt lurar bakom tillsynes lugna hörn. Telefonsamtal från Kina och sms från Lettland har hittills mottagits i ämnet denna dag. Kjelle har lovat leverera bollar och koner. De övriga bollarna och västarna hoppas jag att någon annan levererar då jag
åtminstone inte vet var de är...
 
Sen var det då Gertrud. Kan en tupp heta så? Självstyrelsedagens tema för er alla blir att sända in namnförslag till fågelstackarn.
 
Jag tror (!) att Blobben har ett namn som vi kommit överens om... Men nu gäller det arbetsnamnet Gertrud!
 
Jag har väldigt svårt fortfarande att vänja mig vid att Edit har ett kramisdjur som heter Gary...

Kommentarer
Postat av: Rösten från öster

Gertrud => Gert-Rune eller varför inte Hjärt-Rune eller lite norskt Hjerte-Rud...

Svar: Tackar så Gertligt! Alla bidrag behandlas. Så låt dem flöda in...
enligtvirta.blogg.se

2017-06-09 @ 10:47:32
Postat av: Rösten från öster

Tuppen Trump

Svar: Lite för fake kanske, men tack....
enligtvirta.blogg.se

2017-06-09 @ 11:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0