Kom hem mitt i perioden

Busschauffören Jim undrade hur resan hade varit. Vi svarade rätt unisont att allt funkat väl, förutom matchen då... Traditionell hamburgare åts vid halv 4 tiden i Björneborg och sen sov vi sittande i bussen, faktiskt i nån timme stående i Åbo hamn vad jag kunde märka då jag sneglade upp på klockan ibland. Jo...Planeringen funkade, men jag måste erkänna att det är tungt, fruktansvärt tungt att resa så som vi gör. Om 2,5 veckor är det samma stuk till Kuopio och 1,5 veckor efter det till Jyväskylä. En "normal" resa (en sådan där som startar lite före midnatt och slutar vid 2 tiden följande natt) har vi kvar i grundserien. Den går till Tammerfors och innebär Ilves borta. Hemma har vi ju TPS och HJK. Öspelarna har sin egen resa i morgon, till Gotland... Sen i augusti gäller ju cupen. Då har vi Esbo som ett klart resmål. Sen ser vi. Då det gäller ligan har vi troligtvis tre bortamatcher i september och oktober...
 
Träffade Merja på färjan och vi gjorde klart att min klass åker på lägerskola kring den 2 november... Fru Kickan tycker att det låter bra säger hon. Ja, det ska väl gå bra med Edit på tvåan och en enmånaders nyfödd Blobb...
 
Jag tror egentligen att de gillar då jag är borta här hemma. Ibland blir Fru Kickan liksom i perioden då jag är borta. Nu hade hon byggt en terrass och går runt med en skruvdragare och skruvar precis allt hon kan se. Nu började hon hamra också.
 
Linda och Emilia flydde till Vårdö då jag kom hem. Rufus meddelar att jag är töntig och det är väl allt både han och vi andra har att säga om det. Edit ser på Geografens Testamente. Ute är det hög högsommar. Tyskland-Chile börjar precis just, efter en sömnig, i alla ordets betydelser, match just mellan Kamerun och Australien. Jag är helt färdig kan jag säga, men i morgon är det midsommarstångsarrangemang från och med klockan 9. Herr Landshövding, som till slut vann budgivningen och köpte tröja nummer 7 för 105 € har ringt tre gånger i dag. Jag har duschat... Finlands Bollförbund har beställt en utbildningsplan för våra ungdomslag. Inte i dag, men på lördag om en vecka... Bäst att börja skriva då va. IFK Mariehamns motsvarande är 97 sidor och tog väl dem en par år att ta fram. En vecka går väl bra för mig som inte har annat...
Så här skulle jag helst fira midsommar i morgon bara stångjäveln är uppe. Nu har jag ju lovat ha lite koll på Rufus och Linda ska väl komma på middag och sen är det ju helt säkert jag som får se till att Edit kommer iväg och plocka blommor, eller nej. Kanske Linda tar det... Sen är det jag som ser att hon kommer i säng så hon får "drömma kärleksdrömmar" som hon säger... På lördag kanske så här då? Fast kanske ute?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0