Gravidyoga samt fotboll för äldre herrar och flickor

Igen är huset i Fru Kickans frånvaro föremål för hård lek. Precis invid mig undersöks Pärlas docka Margareta av doktor Selma och Edit är Gravid samt utövar Gravidyoga med något instoppat under hennes tröja... Redan före den hårda leken inleddes ville Edit berätta att detta varit en av de bästa dagarna i hennes liv hittills eftersom hon varit på picknick med Linda och där fått mata en fiskmås... Om jag ska vara glad över att hon gläds åt dylika ting, eller ledsen över att inte kunna fylla hennes liv med mera är ingenting jag tänker göra nu. Jag bara förbereder mig för kvällens drabbning. Då talar jag inte om Tyskland-Mexico i Confederations Cup, som jag så klart nog tänker följa. Jag talar inte heller om Ålands damer i Öspelen som i dag spelar on 5-6 plats mot Menorca. Jag talar så klart om den stora MATCHEN i Ytternäs mellan spelarna i IFK F08-10 och deras föräldrar och andra närmast sörjande... I fjol förlorade vi föräldrar med 3-4, så det är upp till revansch i kväll!
 
Min morgon började med ett telefonsamtal som inleddes 40 minuter före alarmet var menat att ringa och avslutades 40 minuter efter att det skulle ha ringt... Sedan satt sex fullvuxna män och en fullvuxen kvinna och diskuterade 15 åriga flickor i två timmar... Tur att man har bra betalt för det här inte sant? (not!). Under natten har jag skrivit en e-post där  bland annat orden "according to the laws of the Republic of Finland" ingår... Det mailet kommer att generera åtminstone 5 nya mail... Vanligtvis säger man att någon ständigt är glad. Här kan vi säga att en massa nog kommer att vara arga...
Just dessa saker gällde inte Isabella... Men även hon har vid tillfällen diskuterats av fullvuxna män med pannorna i djupa veck...
 
 
Tepsiläiset ry ringde också. En delegation på 14 personer med en medelålder närmare 70 än 60 kommer hit den 8/7 för att se ÅU-TPS. De önskar träffa våra representanter (Herr Landshövding och/eller mig) för att få höra om åländsk damfotboll samt för att överräcka vänskapsgåvor... Jag har improviserat en massa och varit jultomte för gamla tanter... Inget annat händer ju den 8/7 så det ska nog gå bra det här, tror jag... 18.30 börjar matchen i alla fall då.
 
På lördag har jag lovat gå på Camillas 50-årsfest... Jag drabbas numera av ångest inför alla tillställningar som inte är jobb... Så även nu...
Se så roligt flickorna har det då de spelar. Den 20/8 är det dags igen. Då ska jag ordna evenemanget. Få se om det blir på samma gång som jag ordnar med en cupmatch i Kokkola eller nåt...
 
 
Aj jo. Tröjauktion. Får jag fixa lite sen lunch till Edit först bara så kommer det.. Okej?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi ses på kalaset då 🍾

Svar: Tydligen...
enligtvirta.blogg.se

2017-06-29 @ 16:57:21
Postat av: Anonym

Vi ses på kalaset då 🍾

2017-06-29 @ 16:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0