Herreminje va de skriker

Eftersom jag "bara är hemma" har vi igen huset fullt av gatans flickor, så länge Fru Kickan inte är här. I dag har dockorna födelsedagskalas, efter att ha varit på danslektion. Små barn skriker och är högljudda, det vet vi alla. Kan ni då tänka er när små barn ska leka att de har hand om ännu mindre barn och får lov att imitera dessas i deras tycke jobbiga skrik... Klockan halv fyra för jag Edit till Fru Kickans jobb och åker på träning... Jag kan knappt vänta...
 
Fru Kickan själv har återigen infört ett jaffaförbud, vilket gör att jag kommer att köpa Sprite och Coca Cola då barnen behöver få kolsyra och socker... Denna vecka är överlevnad på många fronter. Mitt pensionärssällskap från Åbo som jag hamnat på att ta hand om inför och även efter matchen på lördag är ganska fixat och har till och med ställt mig frågan om jag är en konjak- eller whiskyperson... Meningen är att en familj Melleri också ska vara i faggorna under lördagen, men jag känner just nu mest att jag faller i ett hål utan botten då jag skulle vilja ge alla den bästa möjliga behandlingen men inte kan. Sen finns Torolf som klagar på att vi inte gör mål också...
Detta är en idyllisk bild om hur härligt det är att leva som fotbollsspelare. Eftersom jag var med minns jag att det var kallt och jävligt, samt förebådade en riktigt rutten träningsmatch... Vi hade dock Elsa och Alva med minns jag och de kom båda in och var den dagens friska och positiva fläktar, men det visar ju inte bilden...
 
 
Via träningen hem och sedan lite tidigare än vanligt, som det brukar vara mitt i sommaren, till hamnen och sedan 1,5 dygn resa, med en liten men så viktig match däremellan. Knappt hinner vi hem innan lördagen, med alla dess krumbukter anländer... Aj jo. Matchen på lördag är ju en så kallad "Festmatch" och vi ska göra lite extra ansträngning för  att skapa en festlig atmosfär runt den. Jo morjens!
 
Någon kan ju ifrågasätta, vilket Dotter Linda gjorde, varför jag utsätter mig själv för denna typs lidande kontinuerligt som jag gör med fotbollen och alla olika relationer jag sitter i mitten av. Svaret som jag gav Linda då och er nu, ifall nån ställer samma fråga är: För att jag älskar det och vill ha det så här! Fler frågor? Om inte... Gotta go! Ses i Kuopio hoppas jag. Torolf är på väg sa han!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0