Vägen mot ljuset

Min kollega Anna, hon Göteborgarn som inte alls är från Göteborg tillsammans med likaså kollegan Ida undrade i dag om jag tvättat håret eller nåt, för de tyckte jag såg annorlunda ut än före jullovet. Vi spårade det hela till att troligen vara fråga om hårklippningen som jag ju fick veckopeng av Fru Kickan för att få utförd. Anna tyckte jag såg yngre ut, vilket ju inte egentligen gör någonting bättre ur min synvinkel, då det ju bara förefaller längre tills jag kommit fram till ljuset i så fall... Nåja. Dagen bjöd på morotssoppa och en hel del annat.
 
Mitt i allt hörde Raissa av sig och undrade varför hon inte fått sin biljett. Eftersom jag inte riktigt visste varifrån hon ville ha en biljett, eller när hon ville ha den blev det en stunds undersökande, dels under skoltid, dels på plats i Eckeröhallen och slutligen hemma nu på kvällen. Jag tror mig nu veta vad hon menade och om allt går som jag hoppas kommer hon även att finnas i Mariehamn torsdag kväll. Nå, vi minns ju i fjol då hon somnade på bänkarna på Arlanda och vi bokade hotellrum mitt i natten efter att bulgariske agenten ringt mig då jag handlade på S-Market på väg till flygfältet. Är Raissa faktiskt här och dessutom i Eckeröhallen på fredag, är det då okej om jag drar en suck av lättnad och kanske en inhemsk mellanöl dessutom?
Så här avslappnad och fin är hon, bara man får hit henne först...
 
 
Nåjo. En hel del annat bjöd dagen också på måste jag erkänna. Om jag säger att det värsta inte var att en elev trodde att Jesus skrivit Gamla Testamentet, eller att F04 lagets lagledare anlände till lagets första träning utan bollar, då kan ni sätta sakerna i perspektiv. Det skulle dock inte falla mig in att berätta så det får bli min lilla hemlis då. Tack för att du läser den här dyngan förresten.
 
Min Mamma har nu förenat sig i skaran som kräver att mitt knä examineras. Jag själv funderar bara på om det vore praktiskt att få det i samband med prostataundersökningen. Jag menar, jag var ju redan hos tandläkaren så det går inte att kombinera tand och knäundersökning mera så som jag tänker det...
Jag snubblade över denna bild från den 3e juni 2015. Många av flickorna på bilden spelar ännu ett och ett halvt år senare. Vissa av dem spelar i ÅUs samarbetslag IFK Mariehamns B-flickor, vissa i ÅUs två egna flicklag som i dag hade premiärträning för 2017. Tränarna Pille och Bri körde ihop i en enda stor grupp. Det samma skulle det bli på torsdag. Dessa samlingar, till exempel som denna på bilden, gjordes möjliga av först Annicas arbete och sedan av Pille som blev ungdomskoordinator i klubben. Just nu har vi ingen ungdomskoordinator, utan det hänger på mig att få till denna typs grejer, att få våra spelare att gästa flicklagen på Åland, samt skolor och dessutom att odla kontakterna till alla flickor och flicklag tex genom evenemang och Bollkajseuppdrag vid våra hemmamatcher. Det låter inte som mycket, men det är just tillräckligt för att ovanpå det jag annars gör få alla yngre utseenden till följd av hårklippning helt onödiga, utan bara till döda hudceller på en död kropp. Finns det någon som läser detta som skulle vara intresserad att hjälpa oss med vår ungdomsverksamhet till en lön av 0€ (ifall vi inte tar bort från verksamheten och lägger det som lön förstås). Hör av er snälla!
 
Pärla har tappat en tand dessutom. Hos oss ger Tandfén 2€ per tand. Undrar hur det är i Gurkans familj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0