Utägd, eller vad nu månne de där ungdomarna skulle säga...

I går kväll blev jag präktigt dragen vid näsan av Maiju och Craig. Då jag pysslade på med att lite ta hand om Emilia och Edit, samt jobbade med skol- och ÅU relaterat grejsimojs passade jag på att skicka en fråga till Craig om hur träningen hade gått. Detta var första gången denna säsong som jag själv inte varit på plats då laget tränar. Craigs svar blev "So, you haven´t Heard???!!!"
 
Nej, jag hade inte hört ett ord. Dessutom hade jag bett Maiju vara i kontakt och bekräfta att Lois Roche anlänt med flygplanet och att hon blivit installerad i lägenheten på passligt sätt. Nu meddelade Craig att han var på flygfältet efter att ha lämnat Maiju med Sanna Porali och Pille Raadik på sjukhuset efter en allvarlig olycka på planen under träningen. Maiju kompletterade informationen genom att smsa att hon är på sjukhuset med Spora och Pille. De hade krockat fick jag veta. Jag var inte ens överraskad, jag har vetat att vänta på något sådant här. Maiju har till och med lite lovat mig att inte ha just de där två på motstående lag om det inte är nödvändigt. Spora har varit medvetslös fick jag veta av bägge källor, medan Pilles knä har vridits så att det "böjs bakåt"... Craig passade på att meddela att han tror vi behöver två nya mittbackar på stört. Maiju var lite mer försiktig och hoppades att Lois ska kunna spela mittback. Sporas föräldrar var också underrättade och de hade beställt båtbiljetter då de hört om skadans art, meddelades jag.
 
Att Spora i alla fall kvicknat till kunde jag se på facebook då hon efterfrågade att få ha nummer 3 på tröjan i vår interna grupp. I det samma hörde Craig av sig igen från flygfältet då han frågade om jag känt till att Lois är skadad, eftersom hon går på kryckor. Inget bagage hade hon heller haft. Maiju gick i taket då jag rapporterade om Lois kryckor och sade att jag måste se till att hon skickas tillbaka direkt ifall hon kommer hit skadad utan att vi fått info. Dock hade hon fullt upp med de där två på sjukhuset, för det såg så asigt ut... Hemma hos mig hade Fru Kickan kommit från volleybollträningen. Hon hade även ätit och Edit hade borstat tänderna. Ted, som skulle hämta Raissa från flyget senare hörde av sig. Rufus också, som inte var säker på om han vill se den film jag föreslagit under lördag kväll. Emilia var upprörd över detta då hon sagt åt Joel att vi skulle se den. Fru Kickan trodde att Spora och Pille hade krockat med en bil och jag betedde mig inte riktigt trevligt mot någon alls är jag rädd.
 
En kommandocentral upprättades i soffan. Telefon och dator, eftersom det är det enda kommunikationsmedlet som funkar med Craig riggades och jag undrade om jag kunde hjälpa på något sätt. Maiju svarade att jo. Sedan såg jag mitt i allt att Pille meddelar på Facebook att Lois är intresserad av svenskaundervisning, precis som Cynthia, som mailade på samma gång... Sen, till slut kom Maijus sms, som jag nu översätter från finskan: "Hej. Lova att du inte är arg på oss. Lois plan var lite sent och vi hade tråkigt på flygfältet. Just då kom din fråga om hur träningen hade gått och vi tyckte det var lite roligt att skoja. Pille är i form och har just åkt till lägenheten med Lois, som verkar vara i prima skick. Även Sanna mår riktigt bra."
 
Jag älskar egentligen att bli lurad. Även denna gång. Det som jag inte är stolt över är att jag tappade nerverna en gång med Fru Kickan och Edit som ju inte gjort någon nåt illa. Ändå är jag stolt över vårt tränarpar! De kommer att få igen vid tillfälle dock.
 
Sedan ringde Ted och bekräftade att Raissa nu satt i hans bil, men att hennes bagage blivit i Turkiet. Sen ringde han igen och meddelade att Raissas väskor troligen dykt upp i alla fall. Han bad mig varsko flickorna i huset om att han kommer med väskorna ännu samma kväll. En halv timme senare läste jag meddelandet från Ted som sade att det inte varit Raissas bagage i alla fall, utan en IFK Mariehamnspelares. Jag öppnade då en inhemsk mellanöl.
Det är ju först i dag det är fredagen den 13e.
 
 
Nu, då fredagen är avriven här i skolan måste jag hem via för att hämta bensinnyckeln. Sedan ut till Eckerö för att träffa Lois, Raissa och alla de övriga. Tester står på schemat. För min del blir det att hinna tillbaka för att få hem Fru Kickan och Edit från någonslags halabalo som ordnas av en av Åland Uniteds samarbetspartners... Emilia skulle ta Fru Kickans bil till dansen och Rufus skulle "dra ut".
 
Min arbetsdag har inte heller inneburit så många höjdpukter... Jag testade tre klasser genom att ställa en fråga i slutet av lektionen: "Finns det någon här som inte har lärt sig någonting nytt denna lektion". Ingen erkände och då frågade jag alltid eleven som satt längst bak till vänster vad han/hon lärt sig och bad honom/henne nämna en sak. 8Bs representant svarade "att det funnits två Påvar", 9Es sade "att tyskar är fega" och 9Fs person avslutade med "att Linus är som Hitler"... Jag vågade inte göra detta med 9G som avslutade dagen i min klass. Vad ska skattebetalarna tro om det jag gör?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0