Sakers relativitet

Jag märkte i fredags hur jag gick omkring på den vinterkalla konstgräsplanen och log. Sedan måste jag erkänna för Craig varför jag var så perverst lycklig... Jo, vi använde hela planen och jag hade bara bokat halva. Helt punk rock alltså... Så klart hade vi varit förpassade till vår egen halva om något annat lag hade varit där, men nu var det inte så. Vi gjorde något olovligt, men ekonomiskt fördelaktigt. Det som egentligen mest fick mig att reagera var att jag faktiskt tänkte så. Har jag sjunkit så långt ifrån den fotbollstränare jag var, att jag ens reflekterar över sådana banaliteter? Jo, tydligen. Åldern kommer inte ensam. Kanske jag håller på att bli en riktig Sportchef nu...
 
I går var vi, Fru Kickan, Edit, Rufus och Emilia hos Röd Bettan på födelsedagsmiddag. Gurkans familj var förstås där också och maten var riktigt god. Tack Röd Bettan. Jag slogs då av en annan insikt, så där medan vi åt efterrätt. Röd Bettan hävdade att vi män aldrig kan förstå hur det är att vara riktigt trötta, detta hänvisande till Fru Kickans sömnighetssymptom som visade sig ganska öppet. Jag tog Röd Bettan på orden faktiskt och kan härmed inför alla berätta att jag faktiskt tydligen är så lyckligt lottad att jag aldrig varit ordentligt trött, eller ordentligt sjuk. Därmed kan jag inte heller riktigt förstå sådana som är det. Vid Gud hoppas jag också att jag aldrig kommer att bli det heller, för om det finns många tillstånd värre än dem jag stundtals upplevt, då... Ja, vad då? Folk verkar ju överleva så so what?
Så här sov även jag ibland i militären. Det funkar också att sova på cykel om man bara ser till att hålla fötterna i marken och luta huvudet mot till exempel ett träd...
 
Enligt vad jag förstår kom Sarah Burn till Åland i går kväll. Tack igen en gång Ted. Efter dagens skoldag bär det till Strandnäs lågstadieskola för utvecklingssamtal med Edit. I går kväll, då vi fyllde i en förhandsenkät meddelade hon att hon nog tycker om skolan, men att hon inte alltid koncentrerar sig på arbetet så bra som hon borde... Hon sade alltså det här själv! Alla andra ämnen utom skrivning och religion tycker hon om. Skriva kan hon ju, säger hon och de Nordiska Gudarna är ju i omgivningsläran... Det kan bli ett spännande möte.
 
Direkt från utvecklingssamtalet ska jag tillbaka hit ut till Jomala för att följa med Richards träningspass och för att träffa Sarah och nån annan med ifall någon har nån sko som klämmer.
Så här nära att göra mål på Ann-Sofie var Sofia i ÅM finalen 2015. Nona hann inte riktigt med här. Roligt med lite fotbollsbilder i denna blogg som börjar handla om allt möjligt märker jag...
 
Tidig morgon i simhallen igen i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0