Need for a sweeper

"Jag pumpar hästblod in i min aorta. Ingenting är viktigt utom att sporta." De lite äldre kanske minns denna sång från.. typ sent -80 tal, tidigt -90 tal nånting. Här på Bergshöjden kunde vi sjunga "När vi uppnått tillstånd av ledig freda´, är inget lika viktigt som att städa." Ja, Pippi Långstrump hade ju sin fredagsstädarsång, men hennes version låter ju så hurtig på något sätt...
 
Alla mina barn, utom Linda, är nu i Skandinavien. Emilia, Rufus och gänget lär ha stigit av flyget i Stockholm för en stund sedan. Senast på söndag får vi se dem då... Vi firar Trettondagen. Dagen då magerna från dagens Iran kom till Betlehem. Det fascinerande är att Josef och Maria tydligen var kvar i stallet då ännu, eller var de det? Idén om hur många de vise männen var har även den lästs in mellan raderna. De hade tre gåvor med sig, därför säger man tre vise män. De kan ha varit tretton, eller mera troligt, en! De kanske städade i stallet... Jo, det gjorde de nog!
 
Hela mitt bofasta hushåll har gått över till Bergshöjden 13 där Gurkans kök ska städas. Edit har till och med bestämt att hon ska få pengar för att hon är där. I mitt fall blev det lite åt andra hållet... Jag har uppmanats att dammsuga hela vårt hus, Bergshöjden 15. Om jag börjar nu och bara tar korta pauser för att äta blodtrycksmedicin och sälja sponsorpaket för en par tusen då och då, kan jag kanske vara klar i tid att åka till Vikingahallen där jag ska få träffa Florin för första gången. Hon nämner i sina meddelanden till mig att natten varit skön, vilket jag ju är glad över då det alltid är trevligt då andra har det bra...
Med hjälp av en gamla goda tidens sweeper, som Franco Baresi till exempel, skulle huset städa sig själv. Eller är det hädande att kalla Baresi sweeper? Libero var han, i en Beckenbauerskt ren betydelse...
 
 
Min text från i natt om Lillemor har inte väckt allmän förtjusning, så jag ber alla som inte är förtjusta i den om ursäkt. Okej? Om inte, låt mig veta. Roligt om man låter mig veta det också ifall man tycker det är okej...
 
Oavsett hur mycket ovett jag får från olika håll tycker jag faktiskt att jag fått till en hel del. Jag räknade just ihop till 8000€ , med förhoppningsvis några tusingar till på inkommande, som jag säkrat denna vecka. Sen att endel tusingar som inte räknades med i förra räkningen kan tolkas gå förbi oss, fast de används för oss är saker jag inte tänker fokusera på, utan jag tar i sådant jag själv kan påverka... Såsom... Pumpa bollar... Och dammsuga då förstås....
Så här ungefär?
 
 
Hotet om 7.15 på måndag i Steel FM studion togs tillfälligt bort, men nu är det på igen... Den som lyssnar på Steel FM den tiden och den dagen lär veta hur det slutade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0