Jag kanske ska bli Youtuber

Torsdagen har gått framåt och bara bekräftat mina känslor om att vuxna inte ska ha tillgång till sociala medier. En fullständigt sinnessjuk diskussion utan innehåll tog både tid och energi emedan den som antagligen, jag fick aldrig riktigt klart, tyckte illa om Åland United hävde ur sig den ena meningen utan innehåll efter den andra. Jag skulle gärna ha tagit till mig om personen, eller trollet om vi kan kalla honom så, hade haft konkreta saker att klaga på eller ännu bättre, förslag till lösningar. Sen spädde Fru Kickan på och förde diskussion i en gruppchat med fel person. Jag redde dock upp det hela, hoppas jag. Inget illa menat åt något håll. Det gäller dock att inte vara för säker, eftersom det ju är vuxna det är frågan om och alltså ingen logik eller bondförnuft finns tillgänglig.
 
Just att klaga, det kan människan. Veikkausliigas matchschema publicerades i dag. Jösses vad man gnällde. Fel dagar, fel tider, inte hänsyn till klubbarna för mycket splittring till följd av klubbarnas önskemål, allt åt helskotta. Det finns inget som att gnälla på en serieläggning. Inför morgondagens publicering av Damernas Ligas och Herrettans scheman vill jag till min glädje poängtera att WHAs gräsplan kommer att vara i skick för herrfotboll den 8 april. Därmed kan vi väl räkna med att spela vår egen första hemmamatch i april på den samma, inte sant? Perfekt! Klockan 15.00 i morgon, fredag kommer programmet. Om jag själv kan skicka det någonstans, eller ens publicera det här lokalt vete katten. De listor jag har fått är skickade i nånslags mappar som jag inte ens kan öppna i skolan... Tror ni det blir Honka borta i första matchen igen? Tror ni det blir HJK borta på Kristi Himmelsfärd som vanligt? Finns där en öspelspaus? När spelas cupen egentligen? Allt detta hoppas jag att blir klarlagt i morgon. Klockan 15 alltså. Tyvärr hinner jag knappast kolla eller göra så mycket av det vid den tidpunkten eftersom jag troligen måste handla och sedan åka på träning. Till natten ska jag infinna mig i hamnen för transport till Helsingfors.
WHAs gräsmatta kan vara ganska fin på sommaren. I år får den lov att fixa både herrar och damer redan i april, eller va? Det har varit rätt konstigt förut då den bara hållit för herrar och inte damer, trots att herrarna ju är både tyngre och starkare...
 
 
Rufus och KHS innebandylag tog hem en fjärde plats i sin grupp i dag. Förlust i alla matcherna, men vad gör man. Halv två tiden i natt är spelarbussen i Jomala och klockan 9 börjar lektion 1. Välkomna hem pojkar. Enligt rapporter har Rufus levererat plastkassen med innehåll till sin Farmor och Farfar. Bra Rufus!
 
Sen var det en sådan sak också, att jag ombetts att bli youtuber. En person har kontaktat mig och bett mig filma mina lektioner och lägga upp dem på youtube så hans elever, eller var det elev kan titta på dem och sedan göra uppgifter som jag skickar med e-post. Innovativt, intressant och lite kittlande faktiskt. Några små aber gällande hur jag ska filma, hur jag ska lägga upp lektionen så den passar sig på film, samt hur man lägger upp nåt på youtube kvarstår. Lite mera jobb bara, men jag behöver ju en ny hobby, så varför inte?
 
Fru Kickan och Gurkan kommer i morgon att ha födelsedagsmiddag. Jag kommer att komma hem från träningen, inte alls veta om jag förväntas vara med på middagen eller inte, speciellt som jag ändå inte kommer att tajma min hemkomst med matätningen och troligen därför stannar hemma och jobbar och dessutom kommer jag att vara både slut och fylld med funderingar inför lördagens happening. Då menar jag inte Edits lags turnering i Godbyhallen, eller Rufus lags matcher i Baltichallen, utan Avauspotkuseminariet. Jag sitter som nämnt själv på alla tre stolarna reserverade för olika "avdelningar" av Åland United. Jag fixar alla jag. Både där och mycket också här. Som jag brukar framålla har jag en av Ålands bredaste rumpor!
IFK Mariehamn F08-10 tränade i kväll. Temat var Pre game med tanke på lördagens matcher.
 
Vad finns här mera att undra då? Gamla Testamenttävling med 7A i morgon. Camilla, din favorit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0