Det är riktigt illa att jag är på gott humör

I morse och hela natten har jag inte varit så uppåt. Det har inget att göra med att Arsenal kom fast Bournemouth efter att ha legat under med 3-0. Giroud är i superform som det verkar. Det är mera det där spelet med alla dess olika tentakler. Folk blir arga, folk blir sårade, vissa ska man inte störa, vissa ska man störa men på rätt sätt och så vidare. Jag har försökt intala mig att jag ska stå över allt det där. Min prestation som Pappa, äkta man, lärare, tränare, sportchef, spelare whatever ska aldrig få påverkas av annat än mig själv. Ändå var jag väldigt nere i natt då Edit till slut somnat och jag kom i säng.
 
I morse kände jag mig bokstavligen som om jag gått i väggen. Det var svårt, nästan omöjligt att komma ur sängen men jag visste att jag måste få upp Edit så att vi får henne närmare skoltider. Annars blir det riktigt nasty på måndag morgon, då jag dessutom ska vara på Steel FM klockan 7.15 meddelades jag. Sen svängde allt. Jag fick in några riktigt lyckade napp på sponsorfronten, fick till och med en par uppmuntrande ord av Herr Landshövding. Allt ser ljusare ut och jag ser till och med fram emot dagens träning i Jomala.
 
Paradoxalt nog är jag missnöjd med mig själv för att jag blev så glad. Eller närmare bestämt för att glädjen gav mig energi att göra mera, samt att ge Edit en glass i efterrätt till lunchen, i och för sig smart för då lämnade hon mera korv till mig...
Det ska inte vara nån skillnad har jag ju bestämt. Därför är alla mänskliga drag i min arbets- och privatpersonsprestation bara misslyckanden... Och jo... Alla som sett mig hemma... Jag vet att jag syndar ofta och mycket! Förlåt! Om ni kan!
 
Serietidningen om Kattia Katt är nu inne på serien om hunden.. Ibland tar Edit paus för att läsa lite Kalle Anka eller Bamse. En lite spurt till nu bara så får hon åka till Fru Kickans jobb för att spela minecraft... Åtminstone tror hon det. Jag ska samla ihop grejer och åka till Jomala.
Åland United inleder försäsongsträningen i idealiska förhållanden. Stefan lovade ju att det inte skulle se ut så här... Vi litar på Stefan!!!
 
Ta det lugnt dock kära läsare. Det är klart att allt inte är helt bra! Det kan det ju inte vara då det finns så många kors att bära. Snart ska Emilia och Rufus börja flyga mot Europa också... Och sakteligen börjar våra hämtningar från flygfält och hamnar bli mer frekventa...
 
Korven var god i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Rösten från öster

Kan man vara nöjd om man hämtar upp ett 0-3 underläge sista kvarten. Nja kanske inte de hade ju de munfödda (om ni förstår hur jag tänker) på gaffeln, men slutade igen att äta, var man mätt och belåten? Hungriga var man ju inte i början av måltiden i alla fall...

Svar: Nej bevars. Sen kunde det ju ha varit 4-0 också och en utvisad mindre... Kanoniärerna får nog vara väldans glada åt 3-3!!!
enligtvirta.blogg.se

2017-01-04 @ 13:44:30
Postat av: Rösten från öster

men blev inte Bellerin undanknuffad (i ryggen) vid 2-0 (eller var det 3-0) på samma sätt som Xhaka orsakade straffen på?

jaa det e väl fotboll de... Dessa domare...

Svar: Jo. 3-0 var lite så där, men på nåt sätt tycker jag Bellerin förtjänade det, så dåligt som han spelade... Och domare är som vi vet en helt egen ras med sina helt egna syner på universum...
enligtvirta.blogg.se

2017-01-05 @ 07:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0