74 år på Bergshöjden 28

I dag är det en riktig inte vilken dag som helst. Det är minsann Fru Kickans födelsedag. Den firas, enligt hennes eget önskemål genom att hon ska träna volleyboll. I morse var vi i alla fall uppe tidigt, fast det ändå var senare än det varit om jag hade åkt och simmat "som vanligt". Edit hade önskat att få ge sin mor strumpor och jag hade lydigt införskaffat sådana. Edit hade också gjort ett kort där hon ritat och skrivit med blyerts på ett av Åland Uniteds laguppställningspapper från förra sommaren. Stiligt tyckte jag, Edit var nöjd och stolt och jag tror att Fru Kickan var lite rörd. Åtminstone hade hon tårar i ögonen och gömde sig under täcket då jag sjöng för henne.
 
Jag själv har lite svårt med presenter som faller i Fru Kickans smak. Hade hon varit den typen som gillar blommor och choklad, samt en massa sliskigt och romantiskt tjafs, då hade jag varit på min Mammas gata. Sådant kan jag fixa i ett nafs. Man har väl sett tillräckligt med romantiska komedier för att ha en repertoar att ta ur... Nu är det dock så att hon vill ha presenter som man gör något med, alltså praktiska saker som man har nytta av, typ. Dessutom hade hon i år önskat att inte få lakan. Synd då dessa varit ett vinnande koncept i snart 10 år... Jag hoppas dock att hon uppskattade förlängningssladdarna jag hittade på Clas Olsson, samt ficklampan och pannlyset, som tyvärr borde ha utrustats med batterier kom vi på. Sedan fick hon ett kort också, med en text jag inte tänker avslöja här. Min mor tyckte ju tidigare i vintras ej om då jag blev alltför intim och personlig här i bloggen, så texten får bli min och Fru Kickans hemlighet. Edit hade somnat om så hon vet ej heller....
Det bästa Fru Kickan gett mig, förutom Edit, är att hon börjat älska mina tre större barn och gör mig på så vis lycklig. Här från i somras då det passade sig att gå på uteservering med både Emilia och Linda. Rufus är inte med på bilden, dels för att han inte var där då den togs, dels för att han helst inte är på bild i bloggen om han inte måste. Han har dock låtit meddela att Fru Kickan får sin present nu på fredag, så han är nog med på noterna han också.
 
Inte bara Fru Kickan fyller år i dag och då hänvisar jag inte till Jörgen Pettersson, som även han har sin dag den 17e januari. Det är förstås Gurkan jag menar. Det sammanlagda numret av Bergshöjden 28 fyller i dag 74 år! Gratulerar. Lite som Hugh Hefner och tre av hans fruar tillsammans, separat räknat...
En av dessa är Gurkan. Gratulerar som sagt!
 
 
Själv har jag, efter att ha kommit till jobbet vikarierat som lärare i Hälsokunskap. Klassen hade "självkänsla" som tema, "alltså sådant som man inte har då man är i vår ålder" som en dam på främre raden förklarade för mig. Under den lektionen fick jag för första gången någonsin höra att jag låter som en vegan då jag talar om mat. Aningen otippat och ytterst intressant...
 
Sen förstörde jag stämningen för 9E genom att introducera Versaillesfreden genom att jämföra den med min navel. Som om de stackarna skulle förstå nåt alls av sådant...
 
Ett meddelande har kommit att Damernas Ligaprogram publiceras på fredag klockan 15.00. Håll utkik. Så mycket annat och ändå kring det fumlas det på här dagarna i ända både fram till det och efter. Kollegiemöte ska vi ha i eftermiddag och därefter ska jag köra till Eckerö. Fru Kickan ville träna volleyboll och det ska hon få. På något sätt ska jag även hämta Edit från Vikingahallen före volleybollträningen slutat. Rykten säger att Röd Bettan skulle föra Edit till dansen... Tisdag är det också, inte bara födelsedag... Men gratulerar igen min Hustru. Jag älskar dig nog ser du... Jo jo helt på riktigt sidu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det låter som en dam och en födelsedag värda att fira stort! Med volleyboll :) Visst är det förresten fru Kickan till vänster och Gurkan till höger i bilden?

Svar: Säg det :-)
enligtvirta.blogg.se

2017-01-17 @ 18:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0