Profiler och matallergiker

I år har jag, helt medvetet, hållit en lite lägre profil i marknadsföringen av Åland Uniteds spelare och allehanda annat som i fjol faktiskt förorsakade både blod, svett och tårar. En del ros och ris fick jag i fjol av både media och mediekonsumenter för mitt sätt att antingen framhålla, eller inte framhålla händelser, samt min tillgänglighet som både rosades, av dem som försökte få tag på mig de gånger jag kunde svara direkt och risades, framför allt av dem som ringde efter matchkommentarer under söndagen för en match som vart spelad på lördagen.
 
Mitt liv och mina jobb har nu fått mig att prioritera. Jag kan inte hålla allting ajour. Jag hinner inte uppdatera hemsidan och skriva allehanda pressmeddelanden i sådan takt som borde ske för att vi ska vara intressanta. Dessutom kan man ju bara se på våra publiksiffror hur lyckat det var i fjol. I år har jag alltså satsat på att göra informationsdelen lite med vänster hand. Många saker, som måste anses viktigare för att själva verksamheten ska funka får gå före. Familjen, skolarbetet med alla de vinklarna, A-lagets arbete, ungdomssektorn, även strukturer kring det som Ligaföreningen kan komma att bidra med bara det först blir nåt alls. Jag får lov att räkna med att media är intresserade bara för att vi finns, vilket kanske är ett misstag... Få se!
Det enda nyförvärvet som media alls presenterat lite mer personligen under denna vinter är Lois, som gjorde mål i förra matchen. Hon är faktiskt en härlig profil och självsäker som en struts, om nu sådana är självsäkra. Utan att blinka informerade hon att hon utan problem kan leverera 120 meters passningar vart Maiju än vill att hon slår dem. Sen finns ju faktorn med att träna i shorts också som jag älskar och hon vet om att jag gör...
 
Om någon är intresserad så finns ju faktiskt Sanna Porali, Sydney Blomquist, Florin Wagner och Sarah Burn att presentera, samt en hel hoper av intressanta spelare från tidigare att spekulera kring. Victor har en plan säger han och då tror jag honom. Jag vet att han är intresserad. Jag vet också att det är utopier att i dag förvänta sig samma intresse och diskussion kring vårt kära damlag som det är kring herrarnas finska mästare, där man nu på allvar pratar traditioner, klubblegendarer och kultur... "I have a Dream"! Varje eftermiddag finns damerna på träningsplanen. Måndag, onsdag och fredag i Jomala 16.30-18. tisdag och torsdag i Eckerö 17-18.30 om man inte vill söka upp dem från morgonträningar, gym, eller andra aktiviteter under dygnens andra timmar. På så sätt är vi lika publika som IFK, bara att komma och titta, samt skriva om man vill. Jag kan avslöja att årets A-lagstrupp består av 2 stycken laktosintoleranta, 1 nötallergiker och 1 vegetarian.. Så att så!
 
Sen ska vi ju göra radioreklam också. Förra årets koncept gillades av mig själv... Det ledde dock inte till större publik. Ingen annan har visat intresse för att handha verksamheten så jag är rädd att det blir min variant igen då... Finns det synpunkter? Varsågod och säg! På lördag spelar vi på WHA konstgräs klockan 14.45. Ingen reklam görs för den matchen. Men sen är det tänkt att vi bara möter dammotstånd hela året. Dessa matcher kommer att kräva både annonser och reklamer...
 
I går kväll hade vi föräldramöte för ÅU F04. Laget och föräldrarna är entusiastiska. De är bara så förtvivlat få. 5-6 nya spelare behövs, minst. Jag ska försöka styra upp raggningsrundor i skolor. Alla som känner en 6e klassist som vill spela fotboll. Skicka henne till mig så lägger vi in henne i laget! Bra om hon är flicka förstås, annars krävs inga yttre attribut...
Ibland blir även jag nostalgisk och längtar efter Pappa och Mamma. Här är min Pappa i sin strålglans. Så här såg även jag ut i går kväll under första halvlek av Liverpool-Chelsea. Andra halvlek var sedan gastkramande spännande och jag fixade den genom en skål majschips, samt genom att sitta ytterst på soffkanten och balansera på ena skinkan i taget. Sen under natten dök Edit upp för att leakomaticen pep. Sen försvann Fru Kickan för att jag snarkade. Jag vaknade sedan först och alla hann på jobb... Snart nästa lektion, mat och träning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0