Craig har makten och så bygger de en barack på min bil!

Då måndag morgon var här, faktiskt ganska rosig och fager om jag säger hur det såg ut, och bilen skrapats samt Edit lämnats i skolan som jag hoppas innehöll folk för gården såg väldans tom ut, fick jag sitta i blå soffan igen. Alltså till mina morgonrutiner hör, då jag kommer på jobb, att först kolla e-posten, samt skriva det som behöver sparkas igång just denna dag. Sen öppnar jag påtvingade påbud som Fronter och facebook, det senare är väl inte påtvingat men det funkar som ett arbetsredskap faktiskt. Precis sen flyttar jag mig över för 15-20 minuter i blå soffan innan lektionen ska börja. I dag fick jag dock inte sitta så länge innan ett meddelande nådde soffan. Min bil står i vägen för en barack!
 
Nu har ju Danne Sundman, eller vem det nu var, sagt i tidningen att vi ska lägga mer baracker på skolgården så vi får rum med flere elever och kan skapa undervisningsytor och allt tjosans. Sen bygger man också nya parkeringsplatser, för att våra parkeringsytor helt enkelt inte räcker till. I många år har jag parkerat på plats 1, alltså närmast porten. Alltid, utom då nån amatör, förälder eller annars bara ovetande trängt sig på min plats, som oftast är tom eftersom jag brukar anlända bland de första och åka bland de sista, då står jag där. Nu hade alltså någon, som synbarligen ska bygga en barack, dragit streck och avskärmat ett område som tar upp 5-6 parkeringsplatser och däribland halva min. Jag flyttade lydigt min bil en halv meter åt sidan, så jag inte går över baracklinjen. Var har barackbyggarna, eller de som beställer baracker just dit tänkt sig att jag ska parkera i fortsättningen? Eller, kanske mera konkret, var ska de 5-6 bilar som nu inte får plats på vår parkering parkera nu? På kommunens parkeringar kanske? Dessutom fanns det inte tidningar i lärarrummet heller. En film om koncentrationsläger satte igång terminen igen efter sportlovet...
I dag är dagen då Craig stiger upp från stolen längst bak i konferensrummet. Maiju är med landslaget och Craig har makten och härligheten, inte i evighet men i lite över en vecka, typ...
 
 
Jag kommer att försöka finnas till hands med allt möjligt, som att tända lampor och svara på omöjliga frågor till exempel. Marthamötet i kväll blir dock dagens huvudnummer, tror jag... En skrynklig ÅU t-skjorta har jag i min iskalla bil för mig att dra på mig. Vi får ju inte ha våra adidasgrejer mer ifall vi har andra motsvarigheter... Igen ett delikat problem. Ett helt skåp med adidaskläder från 8 år i Åland Uniteds tjänst, eller är det 7? Eller nåt annat? Vad gör jag med dem? NEJ Fru Kickan... Vi kastar INTE fina kläderna. Dessvärre är de använda till den delen att de inte heller riktigt lämpar sig att ge bort eller sälja... Och vem går nu i mina storlekar egentligen?
Då Maiju är där kan Craig ibland vara med och spela, samt vinna, liksom här med Flo, Spora och Pille... Det kan bli knepigare nu då han har sin vecka vid makten. Makt medför ansvar... Jobbigt. Jag vet!
 
 
I kväll ska Leicester City spela för första gången sedan Ranieri sparkades. Jag vill se detta och fundera över världens gång. Grannen Mathias gjorde definitivt slut med Manchester United i går... Jobbigt då sådant händer. jag vill ju bara att alla ska vara lyckliga och glada egentligen.
 
Jag har inte sett ut genom fönstret, men jag hoppas att bilen går att köra bort sedan då jag kommer löpande...En lien scen ägde rum här utanför klassrummet då "en av mina pojkar" som det brukar uttryckas, liksom råkade få en Coca cola burk att explodera. Bäst att hålla dörren stängd bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0