Vem är för jämställdhet?

Trots att en bekant tyckte att det säkert kommer att bli ett helsickes kackel tänker jag nämna en kampanj jag försökt dra igång för Åland Uniteds räkning. I grund och botten är det ju fråga om sponsorering, men med tanken om samarbete och ömsesidig, samt allmän nytta som tema. Det är också en utveckling av det vi försökte i fjol och som då bara fick ett lagtingsparti att reagera. Detta lagtingsparti fick sedan ofantligt med uppmärksamhet då den åländska lokalpressen gjorde förstasides rubriker av att just det partiet stöder oss.
 
I år har vi erbjudit alla lagtingspartier att för en summa på 400€ var delta i ett event som vi i Åland United anordnar, med temat Jämställdhet. Sedan skulle bilder som visar att den åländska partipolitiken och damfotbollen alla bildar ett Åland United tas. Tidningar skulle få rapportera, logon finnas på rätta platser, bilder spridas och budskapet om att vi alla ser jämställdhet som en viktig gemensam angelägenhet skulle manifesteras och sedan kunna utvecklas till, va vet jag? Ökad jämställdhet kanske...
 
Nu ser det lite ut att gå som i fjol. Eller, vi ska inte ge upp ännu förstås. Jag har bett svar före jul och i dag, den tredje advent har ett lagtingsparti svarat att de inte tyvärr deltar i sådant här. De övriga har inte svarat alls. Ur vår synvinkel är det ju synd, för om alla hade deltagit skulle ekonomiskt sätt stödet från lagtingspartierna ha ökat med 367%. Dessutom hade säkert vår goodwill och saken vi vill representera även tjänat på det. jag är dessutom så naiv att jag tror att även lagtingspartierna skulle ha nytta av att synas tillsammans med oss och dessutom göra nytta genom att arbeta ihop med oss. Nu blir det som det blir. En vecka kvar till jul.
Den här bilden har väl inget direkt med texten ovan att göra, men den visar hur det ser ut just före de där löjliga fotbollsspelarna lägger sig ner och låtsas att de har ont.
 
 
Jag har kommit fram till att mynta ett nytt uttryck: "Agentvinter". Agentvinter är en term för tiden som uppstår då allt i princip är klart och positivt samarbete har bedrivits och agenten bara ska "titta igenom en par punkter tillsammans med spelare". Då blir det tyst som på en mörk byväg i september... Med min tur bryts 3-4 agentvintrar på samma gång i morgon, då det ska spelas innebandy, slutföras vitsord, improviseras lektioner i korridor, assisteras med niornas julfest och inte minst hinna hem direkt före Fru Kickan och Edit ska på volleybollträning. Jag lovar att nån journalist undrar om vi kunde "skicka ut nåt i tid för deadline"... Kanske, kanske inte. Beror lite på Sallys ämnesomsättning ser ni...
 
Om nu Edit ska på träning i morgon då... Hon har ännu feber och missar ett kalas i dag. Fru Kickan är i söndagsmode och jag känner att jag måste arbeta effektivt. Det vill säga sluta skriva trams nu och laga mig till skolan så de där vitsorden kommer in. Assisterande tränaren torde inte ha en agent, så det ska vi väl kunna driva vidare sen i dag i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0