Om nån undrar varför inget blir gjort...

...så kan jag nämna att denna dagen har varit en "fucking disaster" då det gäller organiserat arbete på denna arbetsplats.
Detta är 8As bidrag till julstämningsbildstävlingen. Jag, som agerar gris på bordet, lärde min klass realiteter och fair play. Vi gjorde vårt bästa, ja det gjorde vi! Vi kanske vinner, eller så inte. Vinner någon annan, då gratulerar vi dem. Men om inte vi vinner, då är det inte oss det är fel på, utan domaren! Helt klart och enkelt inte sant?
 
 
Dessutom hade arrangörerna av dagens jippo bedrivit stor verksamhet just kring min person. En målning föreställande mig fanns uppsatt och eleverna tävlade i att i stället för att sätta svansen på grisen, som de ju kunnat göra även med mig på bilden ovan, lägga kaffekoppen i min hand. Sen var jag jultomte också. Eleverna kom till mig, skrev önskelistor och fick pepparkaka. I år var de dessutom ivriga på att sitta i famnen och till och med kramas. Värst var en kvinnlig kollega som till och med var svår att bli av med och det som hon skrev på sin önskelista vill jag inte nämna här. Jag poängterar dock väldigt kraftigt, vilket jag även gjorde under hela dagen med högt ljud, att all beröring, alt kramande och allt famnsittande aldrig sker på mitt initiativ! Jag satt och lät mig exploateras helt enkelt. Och folket verkade älska det! En annan kvinnlig kollega till och med stal pepparkakor och sprang undan de förfärade vakterna...
Den här bilden är ju sedan chockerande. Jag menar vi har folk med ÅU, IFK och LIF anknytning på samma bild och i fredlig samverkan. Utan att moderföreningarnas representanter har gett sitt tillstånd. Sen finns det civilister som inte alls har med fotboll att göra med också... Skrämmande tendenser...
 
 
Så kom förstås meddelandet från Fru Kickan, "Kommer du hem i tid i dag?" Vad då "i tid?!" Jag kommer nog hem, det gör jag. Samtalet jag beställt till 15.00 har dock inte kommit in ännu och så sades det att jag ska till butiken också. Lite dödläge gällande kontraktsbuden råder för tillfället. I helgen ska det bli fart har man lovat. Hoppas det, för snart börjar det varva upp mot julfest... Och så var det nånslags Självständighetsdag också som kommer helt mitt i.
 
Nämnde jag att vi hade adventsandakt också? Åsnan förklarades förträffligt av Jomala församling, Jag och Anders Hallbäck bedrev ljudlig allsång då det vankades Hosianna och sedan blev det riktig feeling då hela auditoriet svängde loss med "Tänd ett ljus". Jag har tänt mitt från bägge ända jag. Och det har jag gjort för att jag vill att det ska vara så!
 
Hittills har vi sålt två tröjor då vi försökt sälja ÅU retrotröjor utanför auktionsformatet. En ny giv startar i dag. Köp ÅU tröjor hörni. Beställ dem på förhand så kan ni kvittera ut dem vid de kommande helgernas Futsal matcher för 30€ styck.... Om vi säljer slut på lagret kan jag tänka mig att fundera på att eventuellt producera nya supportertröjor...
 
Som avslutning passar det sig att citera 7Fs Gamla testamentcitat 2017: (Detta valde alltså eleverna i klassen till sitt favoritcitat ur GT)
"Men vem vill äta den mat som ej har smak eller sälta, och vem finner behag i slemörtens saft"
 
Mat-Inger... Vi längtar efter dig!!! Kom snart tillbaka så barnen kan testa citatet på just dig! Kom Mat-Inger, kom!

Kommentarer
Postat av: Mat-Inger

Så roligt att Ni saknar mig.....jag saknar Er alla. Vi kommer att ses på Lucia.
Kram till Er som jag får krama 😉

Svar: Du får krama vem du vill om du inte själv tar initiativ, men mig bara om du själv gör det...
enligtvirta.blogg.se

2017-12-01 @ 14:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0