Cold never bothered me anyway

I morse märkte jag en bugg med mitt senaste bilköp... I någon av bilarna måste mina fina bilborstar ha blivit. Detta var den första morgonen denna höst, eller vinter som det ju gått och blivit som hela bilen var så intäkt i snö att det behövdes borstas. Fina skrapor har jag... Parkeringsbrickor finns fler än behövligt.. Men ingen borste. Nåja. Jag stod sedan i snöfallet iklädd t skjorta och crocks (byxor hade jag också, hetsa inte upp er nu) och sopade min bil med altansopborsten. Det funkade och vi kom iväg med Edit. Allt väl, men en så liten detalj glömdes alltså bort i somras. Undrar var borsten är...
 
Jag missade dessutom Julkalendern även på kvällen i går. Det kändes dock värt. Manchester United-Manchester City var en så pass het drabbning att jag klarade mig med Edits förklarande och kan nu satsa på denna kväll istället.
Sally tyckte inte matchen var lika spännande. Hon har faktiskt visat största känslorna under Tottenhams matcher. Har vi en liten Spursare här? Kusin Eliel får en medlidare... Edit gillar Chelsea för att Drinkwater spelar där nuförtiden... Jag minns 1894 och Notts Countys FA Cupseger som i går jag... Eller segern i Anglo-Italienska Cupen år 1995.
 
 
Futsalen kom och gick den med förresten. Samuel hade tänkt fira sin första titel sa han, men det blev silver istället. Häftigt att läsa hur Jonsson i Ålandstidningen talade om hur IFKs damer slog det "namnkunnigare"  Åland United. Om vi räknar vilkendera laget som hade fler spelare med ligarutin hamnar vi kanske nog lite åt andra hållet. Detta har dock ingen betydelse. Futsalserien var en trevlig begivenhet under hösten, Hoppas vi deltar nästa år igen. Då kanske vi lite mer slår fast trupperna för de olika lagen från början... Eller egentligen, vad har nu det för betydelse..
Elin här var i toppform och gjorde tre mål för IFK i går. Gamla goda Flisan satte ett  och sedan gjorde "min gamla favoritelev" som huserar i IFKs damer, Anna två mål. För Åland United. Bägge syster Viktorsson, som ju är registrerade i ÅU spelade för IFK och.. Ja, blandningen var salig. Riktigt roligt att vi kan göra så här. Månne det ska gå att samarbeta på riktigt nu? Alltså ännu mer än tidigare.
 
 
Inte alltid lätt att förstå hur saker hänger ihop. Arga frågor om hur vi tror att vi ska sälja fler målkortslotter då vi skrotar flicklag så där bara inkommer. Ja, det är väl för Ungdomskommittén att svara kan jag tänka. På nåt sätt vore det bra om vi fick till allas kännedom att vi liksom inte har skrotat nåt flicklag. Åtminstone inte från Åland Uniteds sida... Om nån vill köpa målkortslotter menar jag.
 
En deadline har lagts till lunch i dag... Återstår att se när det äts lunch där beslutet fattas då... Edit har generalrepetition i dag och i morgon blir det årets höjdpunkt för henne: Dansuppvisning på Alandica. Här i skolan lämnas det in julfestmanus som innehåller mest tomma rader. Orsaken är att "Vi har inte kommit på vad vi ska säga än". Bra manus alltså....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0