Att skjuta serieeld är det lätta

"Vad gör det om du undervisar oss fel. Jag tror ändå inte på Gud!" "Är du utbildad? De där feministerna har undrat..." Detta är två av de troligen odödliga replikerna jag fått i mitt ansikte i dag av två kvinnor i 13 års åldern under en lektion i historia. Som jag konstaterade är det min yrkesroll att helt enkelt stilla tigande stå ut med att bli hånad i några år, tills jag sätter avgångsvitsordet... Sen kan jag tillägga att just denna typ av oskyldigt och till och med omedvetet hån är en drivkraft i sig som gör att jag faktiskt älskar även lärarjobbet...
 
Mörkt och fullständigt regnigt var det på Edits träning i går. För en gångs skull fick jag också lite jobba under tiden genom att som Sportchef träffa våra gästspelare som jobbade på i regnet. Edits lag fanns på andra planhalvan och Edit gjorde två mål, det får jag inte glömma att nämna om hon någon gång skulle läsa detta. I så fall ska jag också nämna att hon, som sista spelare roade sig med att stå i spagat och sedan hoppa upp för att hinna bryta anfallen med kamikazetacklingar. Pappas flicka kunde man tycka, förutom det där med spagat då...
Medan jag stod i regnet och talade med Ted, som också var där, samt hade hämtat en Jullimpa ur Kjelles bil (Tack Kjelle) ringde Victor från Nya Åland och undrade om Jenny Danielsson fortfarande är aktuell för oss. Vad skulle jag svara på det? Jo, det är hon ju... Som sagt är hennes agent inte bara fransk, han är långsam också... I övrigt kunde jag bekräfta att en hel del kontraktsförslag är ute längs världen. 7 stycken är just nu under behandling i 4 länder. Jag trodde att ett utslag skulle komma i går, men det enda som kom var en sms som bad om mera tid eftersom "hon fått ett nytt anbud" av nån.. Jaja... Till Lucia ska väl lite klarna kan man hoppas. Med min tur droppar allt in under kvällen den 12/12 då jag sitter på dansuppvisningen på Alandica. Sen kommer jag hem och har mailboxen fylld och allt har gått all världens väg för att jag inte svarat. Jag lovar! Dock kommer Edits danser att vara värda allt det ifall det blir så!
 
 
Det är lätt att skjuta iväg text, förslag och uttalanden. Jag har stora förhoppningar till exempel på Åland Uniteds nya marknadsföringsgrupp som ska få till stånd att vår publikmängd igen börjar öka. Det som gör att jag ser ännu mer positivt på den är att den inte, likt ungdomskommittén börjar med ett tomt bord och egentligen ingen aning om vad som gjorts förut och av vem. Marknadsföringsgruppen ska åtminstone veta lite av vad som gjorts hittills och kan sedan utveckla detta till något som till och med är bra!
 
Nu börjar skolbarnen lämna in en massa lappar till mig och kallar det "manus"... Julfest talar de om antar jag. I kväll är det en stor dag för Edit. Idolfinal! Hon förklarade dock i bilen i morse att hon inte alls är nervös i kväll, för Chris kan ju inte falla ur! Hon hejar på Chris Kläfford hon! Orsaken är nästan lika bra som elevernas uttalanden i början av texten. "Han är en riktigt skägglurk!" Pappas flicka sa vi väl redan...
 
En tanke går också till Kalifornien där min Linda hamnar närmare och närmare eldsvådorna. Hoppas de får  bukt med alltihopa där... Oavsett vad Israels huvudstad heter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0