Vad vill du? Vad vill du göra?

Då fredagen kommit i läge att den sjätte och sista lektionen avslutats och jag konstaterar att 8A är lite som centerforwarden Nisse, ni minns från Lindeman sketcherna och mina kolleger dragit iväg till fortbildning på Silverskär tog jag i lite kontorsarbete, då Gurkan lovat hålla det hon lovat hålla, alltså att hämta även Edit varje fredag. När sedan Rufus meddelat mig att han "äter ute och kommer till natten" fann jag att det inte ens behövs köpas ny mat i dag. Många saker hänger inom och utom min annars rätt tilltagna kropp dock...
Jag har en tom, men fyllande ångest för att inte åka till Uleåborg med laget. Jag borde som sagt också vara på Silverskär med kollegerna. En av orsakerna till att jag blivit borta är att jag vill vara hemma då Rufus kommer, men nu får vi se om och när han tänker visa sig. Hemma vill jag vara närvarande, men jag kommer troligen att vara fast i att göra allt möjligt som jag inte hunnit med under dagen...
 
Inom laget verkar det vara ganska "bara som det brukar vara". Omkring kan jag uppfatta lite vågor som slår. Supportrar har blivit kritiska. Allmänna tyckare har börjat tycka något med oss inkluderade. En begynnande panikstämning kan kännas. Jag känner ingen panik, bara beslutsamhet, men också hjälplöshet. Inte för att jag inte åker med, utan för att just det jag gör inte i detta skede kan ge något som helst bidrag till vad som händer på planen.
 
Ser man på. Ett telefonsamtal och tre e-poster blev det här emellan och klockan börjar bli så att jag nog borde vara hemma, nej vänta nu ringde Edit och sa att de far till Maxinge... Jaha. Tråden hann jag definitivt tappa och borde kanske låta bli att publicera texten, men då jag inte orkar börja om heller.
 
Så här, då jag ju bedriver en högst privat blogg kan jag ju fråga sådant här, som jag ju inte kan i andra forum. Vilken spelare skulle du, läsare realistiskt vilja se i Åland United 2018? Hur mycket skulle du, eller ett företag du känner kunna tänka sig att lägga in för att den spelaren skulle kunna spela för oss? Något annat du tror att du skulle kunna göra för laget eller klubben i sig? Det här är överraskande relevanta frågor...
Bara vi rider ur den här höstens måsteverksamhet kommer fotbollen att finnas här, precis som om vi inte rider ut den så klart, men då är verkligheten en helt annan... Tror jag i alla fall.
 
 
 
Redan idén att sitta och skriva en sådan här text direkt efter skolan en fredag utan träning är lönlös. Telefon, e-post och allt annat är vad som gäller... Träning i morgon klockan 10. Hoppas Rufus hinner bada bastu med mig i helgen. Vi behöver diskutera Liftarens guide till Galaxen...
 
Sen var det ungdomslagspresentation och Anna Signeul den 24/9 och ett stort ungdomsmöte skulle behövas fås till också... Och så lite poolspel, med en massa annat. Skulle Fru Kickan inte vara i välsignat tillstånd och Rufus (kanske) i antågande skulle jag ansöka om att få sova redan före Fångarna på Fortet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0