Summer Camp, e post och 60 metersduell

Två dagar har gått av vår Summer Camp i Markusböle. Närmare 80 flickor, eller kanske någon över till och med tränar, spelar, leker och mest skriker i grupper ledda av våra spelare och några yngre sådana. Till all lycka funkar den lokala wifin. Utan den skulle jag vara ganska på pottan har det visat sig. Jag ska vara där som kökshjälp och någon slags arrangörsrepresentant. I praktiken håller jag ett kansli vid liv i Breidans matsal. Min dotter har utmärkt sig som "en vars mun går hela tiden". Undrar var hon får det ifrån. Den goda Sylvia har namnsdag i dag faktiskt. Hon fick en glass då vi kom hem i kväll. Nu ser hon på friidrott och är så utmattad att hon häller ut popcornen på golvet och sedan rullar hon sig i dem för att hon är "sååå trööööttt". Som sagt. Undrar var hon får det ifrån.
 
I dag kom vi också på att vi ju ska dela ut lappar till alla flickorna på lägret om kontaktuppgifter etc till alla flick- och blandlag på Åland. För detta behöver man ju veta vilka flick- och blanddag det finns, samt vem som tränar dessa samt deras telefonnummer... Plötsligt mindes jag varför jag gillar Marjukka. Hon sände mig, utan att jag bad om det uppgifter om allt utom IFFK och JIK. Vilken tur att jag då hade information om endast IFFK och JIK. 3 timmars pysslande blev klart på 45 minuter och lappar kan delas ut i morgon, bara Samuel kopierar...
 
Friidrott ja... Just nu pågår VM och vi tittar nog varje kväll. Edit är förtjust i att se fotboll. Nu är hon även förtjust i att se friidrott. Undrar var hon får DET ifrån... Då jag kommit hem från träningen där jag och Kjelle bar in en massagebänk i omklädningsrummet eftersom ingen riktigt informerat vart den skulle bäras, jag hittat två bollar i skogen, eftersom Kjelle inte går in där och Jenny skrikit till mig "Gör något. Stå inte bara där" som om hon vore min fru eller nåt, for vi till WHA med Fru Kickan och Edit för att utöva några grenar.
Här ser vi en sekvens ur 60 metersloppet. Detta måste vara innan jag mest jobbade för att inte falla framåt. Även längd testade jag på. Det gick bra förutom att jag kom ner så fort. Edit vill nu börja med friidrott. Det lär gå träningar på onsdagar så nu behöver vi bara någon som vill gå med henne.
 
 
En annan sak jag behöver är någon som köper Landrovern. Det är en bra bil med de flesta delarna i riktigt bra skick. Men jag måste bli av med den nu, eftersom mina tummar växer ur mina handflator och våra vägar måste skiljas så fort det går.
 
I morgon ska Summer Camp ta slut, förhoppningsvis en par administrativa grejer äntligen fås klara och mina barn ska ha syskonkväll. Har jag nämnt att vi har cupmatch mot Honka på söndag? Trots att annonsen säger lördag alltså? Det är en av de hundratals saker som är mitt fel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0