Jag vill inte sluta, men jag måste bli bättre

I går fick jag veta det jag nog vet. Att jag aldrig har semester och att Åland United tar upp min tid hela tiden och att jag därtill blir otrevlig och stressad. Jo, jag vet. Så vill jag inte att det ska vara. Jag vill inte sluta, jag kan inte sluta. Jag måste bara bli bättre. Det är bra att bli påmind. det är bra att få veta dels att jag jobbar för lite, som framkommer från föreningshåll av vissa. Det är också bra att få höra att jag jobbar för mycket, främst från familjen. IFK ordföranden Robba, som jag träffade i dag på ett möte i Stadshuset sade bara att... "Jo, så är det ju, men så är det ju alltid. Det blir nog bra ska du se..." Och han har rätt.
Det här är mitt liv. Hur mycket ska de andra liven jag satt till världen och lever med påverkas av detta? Det blir mycket och det krävs mycket, men det är väl inte meningen att vara lätt heller. Jag älskar det här och jag älskar min familj. Det blir nog bra, som Robba sa!
 
 
I morgon kväll ska Edit och jag åka färja. Vi far till Sibbo, eller Helsingfors då och hoppas att någon är emot och för oss till Sibbo så vi kan säga att vi varit där också denna sommar. På fredag är det möte med Damernas Ligaförening och på lördag då cupmatch i Esbo.
 
I kväll ska Linda och jag ut och äta. Det lovade jag henne den 5e maj och i dag har vi fått in det i agendan. Fru Kickan får köra dit oss och så hoppas jag att vi kommer hem före vi ska upp. Ett härligt sommarväder har vi i alla fall.
 
Ligaprogrammet för hösten vore spikat om JyPK bara skulle kunna bestämma hur det ska vara och ONS skulle ha koll på när det spelas Amerikansk Fotboll och när inte. FBFs man var i Bulgarien då jag ringde... Landrovern kanske kan repareras, bara han som vet vad man gjort kunde ringa honom som kanske kunde reparera...
 
En av de värsta sakerna jag gjorde i går var att jag brände de fina biffarna jag grillade. Informationen jag fick medan de brändes var viktig, men det var närmast bara jag som kunde äta maten sen. Jag var i skolan i dag och märkte att schemat kommit med e-post för nån månad sedan. Det var ett riktigt helvittes schema. Nog för att jag visste det, men så här mycket undervisning har jag aldrig i mitt liv haft schemalagd. Bara att ta medicinen så vi går mot Jul med huvet uppe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0