Att kissa rätt

Matchdag så fysiskt långt ifrån matchen. Kjelle håller mig ajour med när de är på tåget, på hotellet där dagen bedrivs och sådär. Känns som att jag vet vad som ungefär händer hela tiden då jag även har blivit underrättad om Maijus dagsplanering.
 
I går åt vi en riktig middag då fyra ur min familj faktiskt satt vid bordet, åt och pratade med varandra. Jösses va småborgerligt och riktigt det kändes. Mera sånt!
 
Min son drog sedan iväg på PR uppdrag som sedan tydligen blev förlängda eftersom han då jag redan hade somnat meddelade om övertid. Han väntas enligt den senaste bulletinen, för 10 minuter sedan, hem inom en par timmar. Stackarn som hamnar att jobba så hårt i så unga år...
 
För  min del gällde, då jag nu var på Åland, att delta i Steves och Johannas 6 års bröllopsfest som jag till min stora glädje inbjudits till. Mitt i tävlingar i golf, frisbee och baseball diskuterades det om vilken av Steves vänner man anspelar på då "My mate who you sacked" kom på tal... Å andra sidan hade allt utom just dessa knivar som sedan vrids om på ett vänskapligt sätt varit väldigt ologiskt. Jag passade dessutom på att urinera offentligt. Då jag kom upp från källartoaletten som jag hade besökt fick jag varierande reaktioner. Mest imponerad var ett barn som jag tror heter Algot, som pekade finger och skrek "Jag såg dig när du kissade". En annan gäst tyckte att jag nästa gång jag går på toaletten kanske kunde stå rakt, med fronten framåt och bakdelen liksom mot fönstret som allt hade utspelats i, med belysning och allt, eftersom det ju var mörkt ute... "Snälla, stå inte snett då du kissar framför ett fönster" tyckte hon. I det samma lärde jag mig var fönstren hos Familjen Beeks sitter... Sen tyckte Erik Hemming att jag har en stor och fin rumpa... Det är så sällan det sägs ut, så det är lika bra att jag nämner det här då. Kan ta länge till nästa gång.
 
Hemma från festen, som jag avlägsnade mig från redan före midnatt, såg jag åttonde avsnittet av "The Young Pope" och lade mig sen på soffan för att vara där då min son återkommer från sina PR uppdrag. Där vaknade jag klockan 4 och läste meddelandena om övertid. Han tog väl min tystnad som medgivanden. Det hade jag också gjort tror jag, så inget klander över det... Edit sov i min säng med Fru Kickan, så jag grävde mig in bland kramisar, kuddar och fidget spinners i sängen under Edits säng, sov där, ibland avbruten av sms och drömmar om telefonsamtal gällande fotbollsmatchen i Uleåborg...
 
Då jag vaknade fixade jag frukost åt Edit och Fru Kickan, jo mig själv med. Nu meddelar Opa från Uleåborg att han först inte får tag på killen som kanske ska strama och nu då han fått tag på honom vet han inte om det kommer att lyckas... Oavsett har jag inte fått nån länkadress, så vi kanske inte kommer att få veta i alla fall. Jag förbereder mig för två timmar med live uppdatering på nätet och Kjelles sms...
Så att. Glad söndag då... Hoppas på ett gott slut. Sen ska jag skypa med Linda också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0