2 och ett halvt dygn= Prestationsångest

Tidigt i morse for de. Fru Kickan och Edit drog iväg till Uppsala för att träffa två av Edits kusiner och deras föräldrar. Här sitter jag och hör Rufus snarka, pojken behöver sova ordentligt efter sjukdomen och TVn spela i Emilias rum där även Joel verkar finnas. Den sistnämnde inkom under natten vad jag tycker mig ha märkt...
 
Jag då? Jo, två och ett halvt dygn har jag på mig att göra saker i mitt liv som jag kan göra under två och ett halvt dygn.
 
1. Match mot Pallokissat 18.30. Efter tre, nån gång närmare halv fyra ska jag nog ta mig dit för att kolla att det som behöver göras är under kontroll. Sen ska jag efterbehandla det hela vid tillfälle senast i morgon.
Så här såg det ut förra lördagen då Maja och Sofia spelade mot GBK. Sofia Södergårdh hade fått läge att fotografera det hela... Ser ni förresten Emilia och Joel på läktaren? Emilia har rött hår både på bilden och i verkligheten just nu...
 
 
2. Fem klassers prov borde rättas. Mera kommer och veckorna är inte riktigt gjorda för sådant.
 
3. Landrovern ska föras till Saltvik. För att förkorta hela berättelsen så skulle Svärfar låna Landrovern då Fru Kickan lånade hans bil och jag därmed kör Fru Kickans bil. Svärfar kollade igenom den som känt läckande kylaren lite mer och kom fram till att den numera läcker in i oljan. Bilen kommer att gå, men måste ses över lite tidigare än jag hade tänkt ge den tid att ses över (hade hoppats hålla ut till sommaren) och därmed har en företagsam Fru Kickan ordnat så att den gamle ägaren till bilen ska fixa skadan i sitt garage i Saltvik då han hinner göra det. Jag förväntas nu få koll med Svärfar på när och hur jag får tillgång till Landrovern och dessutom få den ut till Saltvik och även få mig själv hem. Känner ni någon som, till exempel i morgon skulle hinna göra en sådan utflykt, så vore det angenämt. Jag skulle alltså behöva någon som kan köra Fru Kickans, eller någon annan bil till Saltvik och sedan få mig hem igen. Vore kanon... I morgon då vid nåt slag? Typ klockan 11.30?
 
4. Hela huset ska städas. Fru Kickan tyckte att jag kan göra det då jag nu är här "helt själv" så länge. Visst visst. Städa var det.... Nån dag, vilken det nu sen är...
 
Ytterligare vore det önskvärt att jag ordnade kläder åt spelare som frågar (sådant som jag inte vet om Linnéa, Lillemor, eller Zacke har koll på och ännu mindre jag), hade lunch och middag fixat år de som inte kommer på matchen (alla utom jag själv), organiserade för Craig att fira kvällen här med mig som han har önskat på samma gång som Rufus får vila ut ordentligt så han tidigt i morgon kan åka till Sverige. Meningen är sedan att jag ska hämta honom och hans kompis från hamnen sent i morgon kväll.
 
Jag ska även medla mellan förhoppningsvis nu lite nedlugnade människor gällande flickfotboll, samt jobba fram ett ÅU 07-09 lag till poolspelet den 11/5. Veikkausliiga skulle det vara på WHA i morgon klockan 16.00 och även IFKs B flickor på WHAs konstgräs både imorgon och på måndag.
 
Någonting säger mig att alla, både de obligatoriska punkterna och de önskvärda tilläggen kommer att påverka varandra och att något kommer att bli ogjort. Till exempel att vika tvätt, som jag precis här och nu ser att är framlagt för mig att utföra...
Detta är från senaste ålandsderbyt mellan IFKs och ÅUs flickor. Mera sådant, men i yngre format alltså på Ytternäs sportfält den 11e maj klockan 18-20.
 
 
Dags att börja ta i något av det ovannämnda... Matchen den närmar sig. Hoppas att allt gått väl med Pallokissats morgonträning, annars lär jag väl få skit för det också. Journalisten som stod och bullrade mitt i vår uppvärmning i vintras har tydligen fått sig en tillsägelse eftersom han precis just smsade och frågade efter precisa direktiv om vad han får och inte får göra då han skriver om våra matcher... Jag har svarat...
 
Glad Valborg skulle man ha sagt på annat håll kring denna helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0