Uppfostran av yrkesfolk samt nästan att ha blivit med Landrover

Jag sade det redan i fjol, eller var det för nåt år sen ännu tidigare. Jag tar inga samtal från journalister gällande en fotbollsmatch dagen efter att den är spelad, förutsatt att vi inte på förhand har kommit överens om att de ringer dagen efter... Det kan verka snobbigt, divigt och övermodigt, men nu är det bara så att jag måste dra en gräns gällande min egen tillgänglighet. Då vi spelar hemma är jag tillgänglig hela dagen, förutom efter att laget samlats till att matchen är slut. Sedan går det bra fram till midnatt ungefär att höra av sig om man vill ha min syn på saker och ting. Då det är bortamatch gäller samma sak. Hela dygnet inför, förutom fram till att laget börjat förberedelserna på plats och sedan så fort efter matchen att jag alls har läge att prata fram till att vi är hemma vid 2 tiden på natten oftast. Dagen efter är en så kallad ledig dag. Visst har jag uppgifter, som ibland att skriva grejer om dessa inte skrivits dagen innan och sedan annat, som inte kanske berör matchen i sig. Om en journalist ringer dagen efter match och vill ha kommentarer om gårdagens match, då har denne troligen varit ledig dagen innan. Därmed utgår journalisten från att hans lediga dag är viktigare än min lediga dag. Det är inget personligt, men för att få lite ordning så gör jag fortsättningsvis så här. Vill ni prata med mig en söndag om en match som spelades på lördag. Var då vänligen i kontakt på fredag eller lördag och kom överens om en tid då ni ringer på söndagen. Professionalism tror jag det kallas åt bägge håll.
 
Är det nåt annat än om matchen ni vill prata om. Meddela då gärna så kan vi nog ta det, fast jag försöker vara ledig... Okej?
 
För övrigt ligger jag ett steg närmare att ha blivit med Land Rover. Fru Kickan, Edit och även en eskorterande bil med Gurkan och Pärla som skulle plocka svamp i Saltviksskogarna körde ut till just Saltvik. Där stod Land Rovern. Ska jag vara ärlig tyckte jag den kändes som en typisk... bil...  Alltså den duger. Edit är nöjd för den har radio och Fru Kickan är nöjd, för hon kanske ska få sälja min nuvarande bil om affären går i lås. Nu har vi Land Rovern en vecka och sedan ska det väl vara klart. Vi ska testa den i nedförbackeskörning, eller var det nåt annat, ut till Lemland och tillbakakörning samt till möte med Ayakikörning för att nämna många saker. Just nu känns det som om jag kommer att börja köra fyrhjuligt...
Man har Kungligt roligt med Land Rover som ni ser. Eller i alla fall Drottningskt härligt...
 
 
Den ultimata hästveckan närmar sig. Då fredagens match är över, sent på kvällen, kommer jag antingen att koppla på ett omedelbart medvetslöshetsläge, eller så inte, beroende på mängden människor som firar helg i vårt kök, vardagsrum, sovrum och så vidare. Emilia och Rufus ska i alla fall vara här vet jag. Sen troligen också Edit och Fru Kickan då. Jag kommer inte heller att ha så mycket läge att hävda min rätt till lugn, eftersom jag inte varit hemma mer än någon enstaka strötimme mellan tidig onsdag morgon och den sena fredagskvällen då jag kommer hem. Ifall inte den där bulgariske agenten kommer på att han måste ha nåt viktigt möte den natten eller nåt...
 
I dag har massvis med frågor angående hur man kommer över filmen från matchen i går sänts till mig... Harry jobbar med ärendet, men varken han eller jag kan sända ut en film som inte verkar finnas liksom. Få se var det landar.
 
Bastubad står som nästa på programmet. Efter en delikat middag (makaroner och väldigt stekt korv) som Edit serverade kom Svärmor Röd Bettan för att, vad hon nu gjorde ja, och Svärfar som kollade igenom Land Rovern intill minsta molekyl över. Just innan det hade Finland gått på pumpen i Sverigekampen. Vi förlorade till och med herrarnas spjut. När har detta hänt senast? Avgå.... Ja, nån!
Vet inte varför, men denna bild kändes relevant
 
 
Edit är helt förstörd för att man måste radera spel från Ipaden för att få nya spel uppladdade. "Inga Lilla Aktuellt, INGA LILLA AKTUELLT!" skriker hon. Jag gör mig naken och gör en basturit nu. Troligen borde jag säga att jag inte skriver nåt före nästa söndag om jag finns kvar då, men det lär skita sig ändå... Malta-Skottland... Really?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0