Resresumé

Igen sitter jag i en buss på Åbo motorväg. Igen är det lördag och igen regnar det. Igen är detta det jag valt att dedikera mitt liv till. Igen blir det kort.
 
Dagens händelser i korthet.
1. Raissa försvann under vårt uppehåll vid Svenska Teatern i förmiddags. Craig och jag gick till McDonalds eftersom vi aldrig varit till McDonalds tillsammans. Vi var tillbaka i tid för bussens avgång, klockan 11.15. Alla var där, förutom Raissa. Jag som ju är lite insatt i Kalla Kriget och sånt misstänkte att hon helt enkelt hoppat av. Linnéa ansåg detta vara ganska osannolikt och fick rätt. Klockan 11.31 anlände Raissa helt lugnt gående och sade att det ju var 10.15 bussen går inte sant? Be mig inte finna logik i detta... Tack!
 
2. Vi spelade match mot PK-35, förlorade 2-0 och gjorde en helt okej insats trots förlusten. Fotboll är så otroligt olika beroende på hur man spelar den. Vi står för multikultur, men har Linnéa som den enda på vår kulturlista. Be mig inte igen förklara...
 
3. Då PK-35 bytte ut Netta Koso (nr 9) trodde Raquel att det var vi som bytte och att det var hon som skulle ut. Bedrövad gick hon av planen och Pille hade världens sjå att få in henne igen då hon ju behövdes i försvaret.
Det här är inte från i dag, men det regnade även i Pemar då vi mötte TPS för nån vecka sedan. Pille är likväl hon som utför den något brutala tacklingen.
 
4. Jag talade om min relation med Fru Kickan under matchgenomgången. Vi förlorade alltså 2-0 och därmed kan vi låta bli att analysera mera. Jag sade det jag ville i alla fall och egentligen tycker jag det blev helt bra...
 
5. Tjocka släkten fanns igen på läktaren som de brukar då vi spelar i Helsingforstrakten. Tack till er alla för att ni kom. Vellu har börjat få ett mäktigt skägg minsann...
 
6. Linnéa förvägrar oss Franks, men har köpt en öl till Craig från Lojos ABC där vi åt middag. Ölen heter "Fear in the dark". Varför hon gjorde det vet jag inte. Det börjar bli ganska crazy på Åland Uniteds resor numera...
 
7. Jag orkar inte skriva matchrapport i kväll här i bussen. Den kommer i morgon antingen före eller efter att vi har varit i Saltvik och kört Landrover.
 
8. Bara 7 timmar tills jag är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0