Ovisst och argsint

En mångfascetterad vecka går in i en spännande helg och avlöses sedan av en obarmhärtigt, ogudaktigt tuff vecka... Vårt Djurviksläger har nu förhoppningsvis nått sin slutliga konstellation. Camilla blev uttagen, men petades sedan av Rektorn, som själv tagit ut henne. Sedan sattes hon att finna på en lösning som jag skulle få att funka. Michelsson var med på noterna men fick inte för att Rektorn påstod att han inte är kvinna, något som han ju medgav, utan att förstå varför det diskvalificerar honom. Jenny blev följande aktuella, hon meddelade i sin tur att det inte blir hon, utan Hia, som dock skulle komma lite senare, eller hur det nu var. Medan jag försökte lära 9G grunderna i rasism, eller hur man undviker dem hoppas jag de förstår, knackade Jenny på dörren just innan hon åkte hem och sade att det blir hon i alla fall... Trevlig helg nu, tänkte jag och säkert även hon. Direkt från Djurvik bär det ju av till WHA för fotografering och träning. Sen fick jag mail av vår bulgariske agent också. Han kommer just precis då på torsdagen till Åland och vill så gärna träffa mig... Jag fixade ett ställe åt honom att sova i alla fall, tack Lillemor... Tänkte lite stillsamt undra om det vore okej om jag inledde morgonsimmandet först veckan efter TPS matchen.. Vore det tänkbart? Edit ska tydligen spela match också nästa tisdag, direkt efter dansen och då jag just hinner från träningen. Matchen går på WHA och är en förmatch till IFK Mariehamn-DUV. Skulle JIK volleyboll kunna få till någonstans schema för när deras lag tränar skulle jag också kunna veta hur pass Fru Kickan är anträffbar för dessa event...
 
Här på Åland är folk arga och bittra över att vi inte får tillbaka lika mycket skattepengar som vi betalar. Om jag, utan att ta ställning, ska försöka förenkla hela alltihopa tror jag att vi kan konkludera det hela så här: I Finland anser folk (så där diffust generaliserat) att Statsskatten ska fördelas över hela landet och regioner som har behov ska kunna ta del av det som rikare regioner betalar. På Åland anser folk (så där diffust och generaliserat) att Åland är ett eget land och att det vi betalar ska stanna här och inte stöda regioner i Finland. Finland anser alltså att Åland är en del av Finland, medan Åland anser sig vara eget och inte ha något med Finland att göra. Det här är en nationalistisk fråga, inget annat. Sen finns det puckon på Åland som tror att finnar in gemen inte gillar Åland eller ålänningar och i Finland finns det puckon som tror att ålänningar är bortskämda och lever på räkmacka.. Sådär, har vi rett ut det? Aj jo, bara ifall någon trodde det... Att vara ålänning innebär inte automatiskt att man hejar på Sverige i idrott, eller att man inte vill prata finska. Vice versa vill jag tillägga att finländskhet inte automatiskt innebär en illvilja mot Ålands självstyre och en motvilja mot att prata svenska...
Här har vi förresten Finlands utrikesminister i sin Millwalltröja. "Nobody likes us but we don´t care!"
 
 
Kvällens stora drama gäller hyttfördelningen för vår resa till PK-35 matchen. Hur påverkar vår nya rollfördelning hytternas besättande? Kommer Craig att betraktas som Huvudtränare och få en egen hytt eller kommer han fortsättningsvis att få dela med Richard? Kommer jag att gå som Sportchef eller som Assisterande Tränare? Kommer jag alltså att få en egen hytt, ifall Kjelle inte är med, eller blir det jag som delar med Richard? Om både Craig och jag får egna hytter, ska Richard dela med någon då, eller blir han också ensam? Bara Linnéa torde veta det där och hon smsade just och sade att hon dricker champagne, så jag får troligen åka och hämta både henne och utrustningen... Vilken hytt det än blir i, så kommer tränarteamet att ha en "Three pint meeting" för att förbereda allt inför morgondagen!
Här står han, Chris Wright.. Craigt Wight... Eller vad nu den samlade åländska sportjournalistiken vill att han ska heta... I morgon samkör vi med hela teamet mot PK-35 i Myrbacka klockan 13.30! Be there or be... somewhere else...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0