Kör eget race

"Att bara köra eget race" ses ibland som positivt och klokt, ibland väldigt arrogant. Denna vecka måste jag nog köra mitt egna race i ganska mycket för att hålla alla sidorace på banan. Land Rovern gick bra i morse. Edit var besviken över att vi inte hörde radion, men så fort hon lämnat bilen vid skolan började Radio Xtrem leverera så det bara skakade. Nu vet jag hur den delen av bilen funkar i alla fall. På torsdag ska den besiktigas och sen kanske den blir min... Jag är förstås i Djurvik vid tidpunkten, men Fru Kickan rycker in.
 
Fru Kickan undrade i morse om jag eller hon ska hämta Edit... Hon är bra, min fru. Hon är den jag gift mig med och ska leva med tills döden kommer, eller hur det nu sägs, men hon är ingen vidare lyssnare, eller läsare då det gäller min tidtabell... Jag har en träning och en Ayakikörning i dag. I morgon ska vikarieprogrammet för onsdag och torsdag göras, eftersom det ju visade sig vara Elevrådsmöte i dag just då jag hade planerat in administration.
 
I morgon, då jag hade tänkt få programbladen fixade, förutsatt att alla reklamlogon har skickats till mig och nu då även göra vikarieprogrammet, samt grupper för klassens samarbetsläger (övernattning, arbetsgrupper etc), då ville Craig komma så vi kan diskutera TPS och hur vi ska prioritera spelet... Han kommer dessutom så tidigt att den alltid genomgoda Mat-Inger har lovat honom lunch i skolmatsalen... Hoppas han, olikt Steve Beeks för en par år sedan, kommer barhuvad.

Så här kommer jag nog genom veckan. Bara köra på själv och ge order så de andra ska uppfylla mina krav. Således kommer jag i morgon även att få Edit, med obligatorisk hårknut, till dansen, men inte därifrån. Däremot ska jag vara på WHA för att se henne spela fotboll, som någon förhoppningsvis fraktat henne till direkt från träningen. Fortfarande vet ingen troligtvis när JIK volley tränar , eller inte tränar...
 
I kväll, bara jag är hemma och har genomfört ordinerad kvällslufs måste jag få till att se Finland-Kosovo. Kosovo är ett landslag som bokstavligen lider av babysjukdomar. Så här ser det ut då ett land bildas till följd av krig och etnisk rensning. Kosovo själv är offret i dramat.
Detta är ett förslag på hur Kosovois startelva kunde se ut om spelarna inte levat i förskingringen. De som spelar i kväll kommer att vara duktiga och stolta, men troligen inte lika bra som dessa här ovan. Hetemaj kommer inte att finnas med på någondera sidan, men vad jag förstår spelar han i fortsättningen för Finland...
 
Utan att vilja starta en debatt och väl medveten om att Åland inte är indraget i krig eller etnisk rensning. Hur många finländska landslagsspelare tror ni att skulle prioritera Åland i ett eventuellt EM- eller VM-kval? Inte för att det kryllar av kandidater, men ändå? Frågan är öppen!
 
Nu har Emilia messat också om nåt jag lovat se till att jag hjälper henne med gällande skolarbetet.... Och Ålandstidningen har försökt ringa mig. I går, två gånger, som de faktiskt skriver. Jag är tydligen den ende som kan säga något av värde!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0