Det som begravs i snö kommer fram i tö

Nu har det ju inte snöat på en tid och således inte heller töat i ordets (väl) egentliga betydelse. Men helt bildligt kan vi väl säga att det där att sova på saker inte gör så mycket bättre. Det som inte gjorts, eller har gjorts fel, det kommer fram igen då du vaknar. Helt obönhörligen. Som Craig sade i går "There is nothing called Peace in real life".. Eller han sade inte riktigt så, men det var vad han menade. Gårdagens tema om att acceptera och behärska kaos, således att vara gudomlig, det är hemligheten om livets mening. Tror jag....
 
Edit såg en film i går kväll som gjorde henne ledsen eftersom hunden inte hann i tid till basketmatchen. Hon grät hjärtskärande, men det blev lite bättre sedan då hon fick läsa Bamse. I morse var hon tillbaka och tyckte så synd om både pojken och hunden. Edit såg filmen med Fru Kickan, men den senare somnade mot slutet, så jag har inte stor hjälp där att få reda på vad som egentligen hände. Filmen verkar bra dock.
 
Efterdyningar kring skolcupen i fotboll verkar det ha varit, med tanke på de hysteriska e-postningar och möten med laget som Kollega-Pernilla begagnar sig av under måndagen. 7A har roat sig med att spruta vatten på varandra i den närbelägna toaletten och tror helt tydligt att de inte kommer att "bli fast". Just där får vi jobba lite. Ögonblicket skolelever begriper att det där "bli fast" inte är ett nödvändigt skede, utan "smidighet" är det som styr ens verksamhet. Då kommer vi lite framåt. Det brukar ta mellan ett halvt år till två år att uppfostra bort lågstadiet ur högstadieelever. Direkt då koden är knäckt orkar man stiga upp på morgonen igen...
 
Eftersom ingen större tilldragelse kring Raissas utmärkelse som månadens spelare för augusti verkar ha förekommit får vi väl lov att göra nåt av det på träningen i dag. Raquel bombar mig med meddelanden från Portugal om olika människor jag borde prata med. Det gör jag så gärna, en då måste de svara. It takes two to tango you see.
En helt neutral bild av en flickas ben i dag... Kan man tänka.. Skorna är fina i alla fall.
 
 
Veckan mot Kuopioresan tornar upp sig. I dag ska vi alltså träna. Sen ska jag hitta Edit, troligen hos en kompis (till henne) eftersom Fru Kickan tydligen har volleybollträning på måndag denna vecka. Något väldigt väldigt konstigt ligger över JIK volleybollsektionens planbokningar. Jag vet inte vad det är, men någonting är väldans ruttet. Hoppas alla som ska träna i alla fall vet att de ska det och kan ta sig dit.
 
Då jag vaknade i morse kunde jag se att Sverige vunnit och Finland förlorat i World Cup ishockeyn. Usch! Hoppas Dotter Linda i alla fall kunde se Finlands match där i San Diego. jag skickade en stream, så försöka duger...
 
I går deltog jag i en diskussion om läxor i skolan. Vet ej, men det känns ju som om skolans lärare är de som borde ha bäst möjlighet att utvärdera behovet av läxor. Det kan knappast föräldrar eller elever, men deras feed back och subjektiva upplevelser är ju viktiga för lärarna att basera besluten på inte sant? Eller är det bara jag som inte låter hästen, som ju har stort huvud, tänka nu igen?
 
Det där träningsprogrammet, det är inte för folk med svaga vader kan jag berätta... Undrar vad Jeglertz och gänget funderar på där i Spanien nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0