Hållbart eller mindre

Så fel hade jag. Ingen rusning alls efter bilden på Craig. Jag kanske hade tolkat världen och min, eller kanske Craigs popularitet helt fel. Gårdagen blev i alla fall en lång natts färd mot nästa natt. Prov rättades faktiskt och lite jobb fick jag gjort, men mest var det nog trött och ont i huvet som gällde. Söndag i november...
Sen hittade vi det här också... Om ingen har varit hemma hos oss under natten mellan lördag och söndag, samt slagit sönder vår duschkabin har den fått för sig att explodera helt själv. Just nu har vi alltså ingen duschkabin alls i det lilla badrummet, men däremot sopsorteringens glaskärl full, med glas...
 
Förutom 4 spelare till behöver vi också en kassör till Åland United. Bokföring, betalningar, löneräkning, underlag för budget, balansräkningar och prognoser och hela tjolahejsan ingår. Känner du någon som kan och vill göra det för den goda sakens skull. Hör av dig. Känner du att du själv vill göra det. Hör av dig likaså. Hittills har även ansvaret för biljettförsäljningen ingått i kassörens uppgifter, men jag tror att det kan vara löst helt separat nu, efter en lyckad raggning i Vikingahallen. Vem hade trott att det var stället där man hittar folk? Att den blivande biljettförsäljaren dessutom hittade mig gör det hela ännu större!
 
Det kan föresten hända att Åland United i alla fall har nya matchdräkter nästa år. Det kan även hända att vår bortafärg blir lila... Igen en gång något man liksom inte hade sett hända. Egentligen skulle jag just nu vara på sponsormöte, men då det inga gick, som han sade... Uppladdning för dagens höjdpunkt istället. Bamsekorv!
 
Utvecklingssamtal nummer 1 är gjort i morse. 5 till blir det i eftermiddag. Kvällslufsen har fallit bort de senaste veckorna. Jag måste förmå mig att börja igen. I dag? JO, i dag! Då ses vi ännu mindre där hemma, men Fru Kickan gillar då jag inte är där, eller då jag är där men ändå inte, eller ja... Då jag lufsar, eller då jag har lufsat...
 
Jag kan dessutom meddela min Mor att vi faktiskt inte har allmän kommunal tandvård för mig att begagna mig av. Det blir privat så det skriker i plånboken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0