Citat och ovisshet inför framtiden

Först ett upprop till Magister Sviberg. Magister Sviberg, om du läser det här. I dag klockan 21.45 är det Champions League på Yle 2. Manchester City-Barcelona! Magister Sviberg, glöm inte att titta! Såja. Jag kommer nog att smsa också, men då man aldrig vet hur långa Åland Uniteds höstmöten blir är det bäst att ta det säkra för det osäkra.
 
Ja, höstmöte alltså. Medlemmarna ska få säga sitt. Ska vi ha fler flicklag? Ska vi sikta på medaljer i Damernas Liga eller ska vi låta oss falna neråt i seriesystemen? Vem ska vara ordförande? Kommer styrelsen att beviljas ansvarsfrihet (eller gör man sånt på vårmötet?)? Är Sportchefen en stor idiot, eller är han bara stor? Många viktiga beslut och linjedragningar förväntas äga rum. Förra året blev ingen styrelse föreslagen och vi som var på plats fick ta tag i det hela. Nu, ett år senare finns det inte heller någon styrelse föreslagen, så det ska bli spännande att se vem som är där...
Den här bilden är tagen precis efter höstmötet 2011. Jag står bredvid Herr Landshövding, som just precis valts till ordförande för Åland United. Kanske vår bästa värvning någonsin, tillsammans med Kjell Sipinen då... Övriga i trappan är dåvarande styrelsemedlemmen Robban, avgående ordföranden Kjell Manselin och han med mössa är dåvarande huvudtränaren Steve. Då var vi i ruinens brant. Herr Landshövding lade upp tre mål: 1. Stabil ekonomi, 2. Damfotbollens status ska bli likvärdig med herrfotbollens och 3. Åland United ska vinna mästerskapet. Nu, 5 år senare har vi de facto vunnit ett mästerskap till. Vår ekonomi är stabil, men för liten för att till exempel investera i vad som krävs för att utvecklas även upprätthålla standarden i många år till. Damfotbollens ställning är generellt sätt hög. Dock är det bara att se på proportionerna gällande till exempel lokalt mästerskapsfirande hur nära herrfotbollen vi ligger. OBS, igen! Inget bort från herrfotbollen. Och det viktigaste, satsningen på ungdomar är väldigt nära varandra för pojkar och flickor, så den delen är ganska okej här lokalt faktiskt. Sen är det kanske en annan diskussion då vi kommer upp på seniornivå och även nationell nivå. Det kan vi ta vid tillfälle.
 
Jag trodde jag skulle hinna få till en middag med Lilla Familjen i dag, men då Fru Kickan ska iväg på träning, tydligen en hel timme före hon egentligen ska iväg och Edit forslas från danslokalen till en simhall för att där äta medhavd middag, då blev det 30 minuter över för mig här. Ja ja...
 
Skoldagen medförde som vanligt odödliga scener. Då dessa dock tenderar att inträffa varje dag är det svårt att riktigt hålla reda på dem och odödligheten liksom dör ut... Några citat, saker som är sagda i dag förtjänar dock att nämnas här:
 
" Vad ser du på mig för? Jag har faktiskt ingen aning om vad du pratar om!"
" Hördu jag funderar på en sak... Odlar du morötter?"
" Det är bättre att höra på när ryssar svär, än då rektorn informerar om mopedkörkortskurs."
 
Tre citat ur en helt vanlig dag i klassrum 12 i Kyrkby Högstadieskola. Jo, jag gillar mitt jobb och hoppas att inte göra så stora tjänstefel att den nämnde rektorn tvingas sparka mig på några år. I morgon i ottan ska vi faktiskt träffas. Ledningsgruppsmöte.
 
Hoppas ha goda nyheter om ett omval av Ordförande (mot hans vilja dock vad jag förstår) att rapportera i kväll. Sen, om Gud vill:
Magister Sviberg. Maagiisteeer Sviiiibeeergg!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0