Bevare mig väl...

Jag talade just med min dotter i Amerika som är så väldigt ledsen. Jag tror att de flesta människor kan koppla orsaken. Vi har i natt varit med om något som är så typiskt för vår tid och väldigt konfunderande.
 
Själv kommer jag till några slutsatser:
 
1. Det måste finnas saker jag inte riktigt begriper.
2. Demokrati är ett farligt samhällssystem, men det minst dåliga ändå
3. Vi måste akta oss för att dra förhastade och alltför aggressiva slutsatser. Vi vet inte vad som kommer att hända.
4. Jag skulle kunna ha en chans att vinna om jag ställde upp i politiska val. Kan han där så kan jag också... Inte sagt att jag vill dock.
Också han här fick till en "jytky" genom att få folk att tycka att de fick höra det de ville höra. Hänger du med i resonemanget?
 
Dagen går vidare. Elevernas frågor och påståenden är betagande.
 
Jag ska få vinterdäck på bilen tack vare Svärfar och representanter för den offentliga sektorn. Tack så väldans mycket till er alla! Även till Fru Kickan som är promotor.
 
Människohandel (Craig och Maiju är en effektiv duo kan jag säga), sponsormöte samt kanske middag hos Röd Bettan inklusive hämtning av Edit står på agendan.
 
God natt Amerika. God dag Världen!

Kommentarer
Postat av: Tom Ahlström

Glöm inte att Amerika är en (eller egentligen två) kontinenter (din gamle geografilärares kommentar):

PS det finns ett land som heter The United States of America -vilket väldigt många där ute tycks glömma, eller inte alls veta ;-

Svar: Så rätt så rätt. Till och med Trump har ju glömt det, eller tänker han faktiskt göra hela Amerika stort (igen)?
enligtvirta.blogg.se

2016-11-09 @ 11:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0