Son av en Mor

Jajamensan. Morsdag är det. Och vilket morsdagsväder meteorologerna, eller vem det nu är som fixar vädret, har fixat.... Ett perfekt solsken att gömma sig för genom att sova länge och håla gardinerna fördragna! Edits Mor blev uppsjungen av Edit en god bit in på förmiddagen, för att Edit sov. Emilias och Rufus mor får sin sång i kväll tror jag, eftersom de båda är här och de facto sover. Min Mor fick en tavla i torsdags och kommer att få ett telefonsamtal under dagen.
 
Min mor ja. Rosita Carola Virta, född Karlsson. Härom kvällen konstaterade vi att hon är lika gammal som ledarhippien i filmen Hair skulle ha varit om han inte kolat veven i Vietnamkriget. Vad jag vet har min Mamma dock inte haft en hippiefas i sitt liv. Jag undrar om hon haft någon fas alls, förutom den hon ständigt är i om jag ska vara ärlig... Med detta må jag meddela att hon alltså uppfyller kriterierna för Mamma! Mammor har inga faser. De är oändliga ser ni. De har alltid funnits och kommer alltid att finnas, på ett eller annat sätt.
 
Just min Mamma är expert på att säga hur hon tycker att saker ska vara, utan att riktigt kunna förklara varför. Det gör henne till ganska underhållande. Hon har ägnat sitt liv åt att tjäna människor i form av sjukskötar/barnmorskegebitet. Var hon då uppnått sin tvärsäkerhet vore ett mysterium om man inte känt hennes egen Mamma. MIn Mommo, hon visste hur allt är hon och frågade man (jag gjorde det inte för jag var så liten då) svarade hon med ett "Ois!!!" Hon och Kekkonen hade varit riktigt goda vänner om de träffats är jag säker på. Därmed är hennes yngsta dotter i sexbarnaskaran, min mor en liten lightversion av Mommo Agnes. Min mor är den bästa Mamma jag haft och så ska hon förbli. Därmed önskar jag henne en glad Morsdag så här denna väg också. Hoppas du eller någon ur din klan hinner till Myrbacka nästa lördag, för jag har lite grejer där till ditt barnbarn!
Här är Mamma tillsammans med Pappa i Barcelona utanför det som var tänkt som Olympiska Stadion 1936, men som ju aldrig blev det. Inte heller alternativa OS kunde arrangeras här, eftersom det Spanska inbördeskriget bröt ut. Espanyol spelade här mellan 1997 och 2009. Mamma är till vänster på bilden och Pappa är den gråhårige till höger.
 
 
Förutom min egen Mamma vill jag så klart gratulera alla andras mammor på denna dag. På kvinnodagen vill många inte bli gratulerade, men på Morsdag vill de. Dock finns det så klart en massa som inte är Mammor som känner sig kränkta. För att göra alla glada borde vi avskaffa alla denna slags temadagar. Men vore någon alls glad då? Annat än de som annars skulle missunna andra att ha egna dagar. Men kan man missunna någon någonting som inte finns? Lite som att som spelare eller elev ställa frågor om oklarheter då man inte riktigt vet vad det är man ska förstå.... Glad Morsdag alla!
 
Hos oss går alltså förmiddagen framåt i vanlig takt. Fru Kickan svarade på frågan om önskemål från min sida att hon vill att jag rakar mig. Nu utgår jag från att hon pratar om ansiktet och detta kan jag nog bjuda på bara det även ingår dusch. Trimmat skägg ska det bli till eftermiddagen på WHA.
 
Emilia och Rufus skulle hämtas till sin mor passligt till ishockeyn som lär starta 16.15. Heja Finland. Krossa tysken. Själv har jag en heleftermiddagsupplevelse på WHA. Tro det eller ej, men jag känner att jag har en bättre överblick nu och då är det lättare att ansvara för, eller ha koll på att de ansvariga för saker ansvarar för dem. Fattas någon då vet man varifrån man söker förstärkning. Hoppas det kommer mycket folk! Morsdagsmatcher är tradition! Att köra en Ajaxvariant och ha spelarna att gå in med sina Mammor som eskort vore ett kanonnummer. Men, som vi kämpade att få hit Raissa till exempel och Cynthia för några år sedan.. Hur vore det då att få hit deras mammor till Morsdag?! 
Också ett sätt att leka. Deta är Edits två favoritkaniner som hon sover med varje natt sedan cirka 7 år sedan... Snuppe och Puppe. Man får lust att säga att detta VAR Snuppe och Puppe, men de lever nog och har hälsan.
 
Japp japp, som Pumbaa säger. Resten kvar då. Kom så jättegärna till WHA och gratulera Mamma där. Ta med henne också då förstås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0