Inte i dag nej

I dag är jag inte stark och i dag har jag ingen flow. Antagligen har världen hunnit fast mig. Laget vinner, tränarna harmoniska, klassen okej, familjen mår bra, ingen är arg på mig vad jag vet, arga tanten från i går är tämjd vad jag förstått. Nej, nu skulle man njuta av vädret då, men mest blir det att kännas så här.
Inte fräscht nej
 
 
I morgon har Edit förskoleavslutning och både Emilia och Rufus skulle komma sa de. Pärla är här och leker med Edit i solen. Fru Kickan ska på länk och jag tar min lufs sen då hon hunnit hem. Hade tänkt slå på stort och se ishockey i kväll. Vi lär ska slå USA i dag har jag hört.
 
Visst finns det att göra. Lite lektionsförberedelser, filandet på slutliga spelprogrammet i Elevrådets fotbollsdag, ordnandet av skolkontakter för flicklägret, uppsökandet av IFFKs verksamhetsledare som gått upp i molekyler och försvårar vårt överenskomna arbete mycket. Kan knappt vänta på att Julia Andersson börjar där i sommar... Oranga västarna är ännu här och måste fås i fas till träningen i morgon, matchsponsorerna inför de kommande hemmamatcherna borde kontaktas på nytt för att stämma av, målvaktsfärgerna mot PK-35 måste slås fast bara PK-35 svarar, håret borde klippas sa Fru Kickan.
 
Men inte nu. Jag är trött, slö, tjock, otrevlig och inte alls en första klassens pudding.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0