Bussblogg efter 0-8

Jag är ju inte mycket för att skriva i buss. I dag vann vi dock 0-8 i Dickursby och Kjelle har lovat att vi ska få äta på Franks. Gamla goda Kjelle säger jag.
 
I övrigt är det mesta ett under att det ens finns. I går kväll var Raissa på akuten och valde att komma med för att inte bli ensam i huset. I dag, lite mediciner senare spelade hon och gjorde två fina mål. Linnéa tvingades plötsligt att stanna hemma. Fru Kickan ville även att jag skulle bli hemma och med facit i handen är det ju jättebra att hon är så sen att kommunicera att jag inte kunde göra något denna gång. Jag är på resan och det är nog bra att jag är det.
Vem vet vem som är nästa att ligga här.
 
Spelarna på bänken gissade i dag vem som skulle dö först av oss alla i laget. Jo, det var jag som introducerade diskussionen, hur visste ni? Rösterna föll antingen på mig eller på Craig. Ingen annan hade något understöd. Själv tror jag att det blir jag, men det lär nog gå ett antal år tills jag har tid med sådant kan jag säga.
 
Jag träffade tjocka släkten igen, som sig bör då vi spelar i huvudstadstrakten. Det var roligt. Det är också roligt att vi fick igång målskyttet och att sådana som Isabella, Sofia och Maja fick göra mål. Inget alls bort från Ella, Ayaki och Raissa heller förstås. Eller inget bort från någon av våra spelare som faktiskt spelar rätt bra just nu.
 
Bara vi kommer hem ska jag försöka få reda och lugn i mitt och min familjs liv. Nästa helg kommer storisarna och sen är det inte länge tills Linda kommer till Åland. I skolan är det årets slutspurt som står för dörren. En massa ska vara gjort under måndagen och sedan på tisdag är det stora administratoriska möten i Åland United.
 
Just nu här i bussen försöker Sofia motbevisa att hon egentligen är en arg, väldigt aggressiv kvinna som Craig påstår. Både hon och Ann-Sofie som också har ett rykte om sig att vara rätt arg då det beger sig försöker skratta och de gör det så bra att de inte verkar kunna sluta. Kjelle sover dock tryggt som ett barn.
 
Inför kvällens Champions League final har vi lottat slutresultat och satsat varsina 2 Euron. För att jag ska få pengarna ska Real Madrid vinna 2-1 och Benzema ska göra första målet. Undrar just om det är värt pengarna att få ett sådant resultat. En sak är dock säker. Finalen ska ses ensam i en mörk hytt. Livskvalitet kallar jag det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0