Mediadrev och landskamper

Om man inte visste bättre kunde man tro att Åland United nått över nyhetströskeln. Stora rubriker i ena tidningen i dag igen och radion ville göra direkt telefonintervju precis då jag skulle säga hej då till Edit och Fru-Kickan i morse...
 
Låt mig nu säga så här, här på denna personliga spalt. Vi har faktiskt allt under kontroll! Det är inte så att vi gång på gång överraskas av plötsliga vändningar och måste göra förhastade beslut. Vad vi än gör så har vi en plan B, som är genomtänkt redan före vi besluter att gå in för plan A. Så även i fallet Giovanni. Ingen dramatik alls finns i denna dispensansökan. Vi har klara planer och allt kommer att funka. Tanken var bara inte i detta fall att det skulle ges så stort pressutrymme. Nu skedde det och jag kan bara säga som den store Sledge Hammer: "Trust me, I know what I´m doing!"
Any press is good press... Or is it?
 
 
Sen är det ju landskamper i dag också. Damerna möter Wales på Cypern klockan 14.30 och U19 damerna möter Österrike, i Österrike klockan 16.00. May the force be with you! Lessen alla, jag menar nu de finländska landslagen. Jag hittar dessutom inga åländskor i något annat lands landslag heller, så jag vet inte hur jag ska få till detta nu...

Vi önskar Adde, Julia och alla andra som spelar i dag lycka till!
 
 
Här i skolan har 9A skapat en tillfällig lösning för kaffekokningen. So far so good. En elev har hunnit meddela mig att han i dag faktiskt gör nåt vettigt och då kollegan Madde ställde en fråga till Virta, då svarade hela gruppen i kör. Tänk så många vi är som är klonade, hjärntvättade eller vad vi nu är.
 
Nåväl, i går sades att den enda skillnaden mellan mig och Muminpappan är att han har svans, samt att den nuvarande påven heter Francis, Fransesco.. Alltså Fredrik på svenska...
 
Nya tag på alla fronter nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0