Jäääääävla Montezuma

Ett hus är sällan så tyst som då det är folktomt mitt på dagen. Gästerna åkte, tack för er, det var riktigt roligt, ses den 16 juli i Tammela då Pelle och Joanna lovade komma och se vår bortamatch mot Ilves. Sen ses vi väl nån annan påsk kan jag tänka... Tystheten beror på den där jävla Montezuma. Fru Kickan ligger orörlig och svarar varken på tilltal eller beröring. Ibland hör jag henne flytta sig till toaletten för att sedan återvända till sin säng. Själv fick jag ge upp tanken på att vara sjuk då hon gick och blev så där illa, men ska sanningen fram är jag ingen nyponros jag heller. Det är nu en gång för alla bara så att som fullvuxen kan man inte bara dråsa ihop om det finns någon att ta hand om och dessutom någon som tydligen mår värre än man själv gör. Jag tror ni andra vuxna där ute förstår vad jag menar.
 
Nu har emellertid allt gått och ställts på sin ända. Trots att jag har bäddat rent och fint i flickornas rum och trots att jag stängt dörren till Fru Kickan, som ändå inte märker något, så har Emilia beslutat att varken hon eller Rufus kommer i dag, som de ju hade tänkt. Påskharen hade varit till oss med ägg och då jag körde ut dem till Jomala fattades beslutet. För att Edit då inte skulle få en helt rutten påsk meddelade Gurkan att hon kunde få sova hos dem istället. Ett riktigt äventyr alltså. Över gårdsplanen har jag nu burit en madrass, en pyjamas, Puppe, Snuppe, en tandborste och en ny Frost tandkräm. "Vi ses i morgon", sade Edit så hon löpte över med en del av de ägg påskharen hade lämnat här... Då sitter jag mitt i allt här och är liksom ledig att vara sjuk... Precis då jag bestämt mig för att det inte var läge. Det ska nog gå. På allvar känner jag faktiskt att det inte blir så lång aktivitet här och kanske jag faktiskt får läge att vara riktigt sjuk nu en stund, så man jag är. Tack Gurkan och Mathias. Och tack Emilia och Rufus, fast jag nog mycket mycket hellre hade haft er här... Nästa helg då! Alltså efter att jag kommit hem från Esbo på lördageftermiddagen. Då ska vi se film är det tänkt. och bada bastu med Rufus!
 
Allt är den där Montezumas fel. Eller Moctezuma II om vi ska vara noga. Han var den Aztekhövding som tvingades underkasta sig General Cortez och därmed Spanien och antingen stenades ihjäl av sina egna eller avrättades av spanjorerna år 1520. Varje gång en europée numera får magsjukan kan man vara säker på att det är Moctezuma som hämnas. Ibland kallades Moctezuma II även Montezuma och därmed har namnet blivit omvandlat. Så klart har amerikanerna sedan förvirrat allt genom att göra en film om andra världskriget, som baserar sig på stillahavskriget, med just det namnet. Montezuma... Du förstörde min påsk! Hoppas du är nöjd! Hoppas även att möjligast få andra har berörts av detta och att hämnden mest bara gäller mig... Och Fru Kickan då förstås...
Ingenting är som The United States of America
 
 
I övrigt går väl världen sin gilla gång kan jag tänka. Landskamper för herrar denna helg. Då jag tänkte förgylla söndagen med dessa stannade jag vid utbudet: Lettland U19- Norge U19 , England U20- Kanada U20 samt San Marino U21-Sverige U21. Kalas!  Rumänien-Spanien är dock en A-landskamp... Mest hoppas jag dock att vårt lag ska vara i skick att spela om en vecka.
 
Denna inkommande vecka kommer att bjuda på mycket, det vet jag redan. Träning i morgon i Eckerö och sen gäller det för Giovanni & company att sy ihop nåt som håller till fredagen. Raquel och de andra är tydligen tillbaka från Stockholm för i dag kom frågan varför inga matbutiker är öppna... Stackars icke skandinaver som måste komma hit och lära sig Lutherdom den hårda vägen...
 
Zacke bankar på om programbladet och det är bara den lilla detaljen som fotografering av alla spelare och styrelsemedlemmar/funktionärer kvar, som jag borde fixa till typ i går... Då jag var liten och blev hopplöst förälskad i fotboll, då hade jag ingen aning om vilka kval man går igenom för att göra det möjligt att få leva i spelet. Precis som i vilket äktenskap som helst kunde många säga...
Ni flickor är precis så som Gud tänkte sig människan då han skapade Adam och Eva. Så länge ni håller er där på planen ska ni vara just precis sådana där. Vi andra som jobbar omkring er, vi måste minnas hur det är att vara spelare. Gör vi inte det, då dör fotbollen och alltså vi själva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0