Facetime

Just nu sitter jag i vardagsrummet vid mitt "skrivbord" och hör Edit från två håll. Dels kommer hennes röst från Rufus rum och dels ur vårt sovrum. Det visade sig att Edit tröttnat på morgonBolibompa och krupit ner med Emilia, som sover i Rufus säng. Därifrån har de kontaktar Fru Kickan, som sover i vår säng och nu pratar de med varandra över nåt som jag förstått heter Facetime... Roligt ska det vara på lördagsmorgonen.
 
Varför har Emilia sovit i Rufus säng då? Jo, eftersom Rufus och hans kompis Sampe har haft spelhåla i Lindas och Emilias rum och nu förhoppningsvis sover där. Sover de inte där just nu blir jag orolig, för jag har i så fall ingen aning om var de är, så tyst låter det. I går kväll var nån Adam också här en stund. Adam påstår att jag har sett honom duscha och att han bor 500meter från oss, så att så var det med den saken. Även i Edits rum finns det madrasser på golvet, men Pärla beslöt just i insomningsögonblicket att hon inte skulle sova här. Detta påverkade även Gurkans natthärbärge.
 
För ovana läsare vill jag påpeka att detta helt enkelt är en beskrivning av en ganska vanlig fredag-lördag rutin hemma hos oss... I går kväll, då jag kom hem från träningen vid halv åttatiden var Emilia på Mello-Maddes 18 årstillställning och Rufus puts väck, innan han då anlände med Sampe och den där Adam. Veckan har ju varit rätt slitsam så där på det allmänna planet, så jag tänkte att jag kunde ha lite fredagkväll och åt tacos samt smuttade på ett glas rödvin, som ju ska vara hälsosamt enligt självaste vetenskapen. Amigo Grande, Wild Kids och halva Let´s Dance avnjöts, alltid då och då assisterande olika personer i anslutning till mässan och dagens match och just då jag höll på att äntligen få se Thomas Wassberg dansa, något jag missade förra fredagen då jag skulle till färjan för bortamatchen, då ville Emilia att jag skulle komma och möta henne. Vem är jag att vägra en 17 årig dotter eskort en fredagkväll, så jag fick mig en timmes promenad mitt i sena fredagskvällen. Då vi var hemma satt endast Gurkan i vår soffa. Pojkarna var inlåsta i Rufus rum och Edit samt Fru Kickan hade somnat i soffan och lagts att sova, eller Fru Kickan lade väl sig själv då...
Det här är inte från i går, utan från en midsommar. Men det kunde vara vilken helg som helst. Joel är dock inte här denna gång...
 
 
Jag fick därmed tillfälle att introducera Al Murray för Emilia och Gurkan. Jag vet inte hur imponerade de var, men jag älskar den karln... Emilia i sin tur kontrade genom olika klipp på danser och sånger som är fina på riktigt.
 
I morse vaknade jag av att Edit bad om att "Snälla, snälla. Jag får väl stiga upp!" Jo, varsågod. Då jag fattade att jag borde finnas i Baltichallen för att se till att mässan öppnats fick även jag spurta på lite, men lite morgonmålsgröt till Edit hann jag mikra... Därmed upptäckte Edit något som jag inte riktigt vet vad hon menar... "Torr gröt"... Undrar vad det var jag värmde åt henne.
 
En tur till Baltichallen har jag hunnit med. En delegation försäljare har anlänt. Eftersom jag glömde en liten grej måste jag tillbaka dit ännu innan jag hämtar upp Craig för matchen. Frågor har jag fått om dagens Åland United har den tunnaste matchtruppen någonsin. Svaret är nej. Men vi ligger väldigt nära. Jag vill inte måla Fan på väggen. Vi har gjort reklam för matchen och säljer biljetter och vi behöver alla intäkter, samt all good will vi kan få. Det som inte dödar det härdar! Låt oss hoppas att det stämmer!!!
 
Nu undrar Fru Kickan, via Facebook(!) om jag kan köra Edit till en kompis då jag åker och sen hämta henne då jag kommer hem. Svaret är ja på den första och nej på den andra.. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0