Du behövs som städare! Eller som laxpudding!

Eftersom min befattning inom ÅU är ny, trots att jag mestadels sysslar med saker som jag själv, eller någon annan gjort förut, kommer det ofta nya vinklar på vad min roll innebär. I går fick jag en uppmaning att städa en lägenhet som vi tydligen hyr ut. "Det är vinylgolvet i vardagsrummet som måste skuras ordentligt (spår av skor ska bort), badrummets dusch och väggar ska avkalkas (grovstädas), spisen ska putsas bättre samt ventilationsrör rengöras". Så står det i mailet. Sen meddelas vidare att jag ska meddela då det är gjort så lägenheten kan målas om...
 
Eftersom jag har lite körigt just nu, med dels vardag, som ju vi alla och sedan även lite speciella arrangemang, såsom Ålandsmässan och match mot Djurgården, samt arrangemang kring de senares läger här på Åland i kombination med att Emilia och Rufus ska komma i helgen och gärna vill se mig, så säger de i alla fall, tänkte jag här höra om det finns några supportrar, eller annars bara vänliga människor som vill hjälpa genom att städa den där lägenheten enligt instruktionerna ovan. Lägenheten har nog en Mariehamnsadress som jag delger då någon/några anmäler sig.
Detta är Lotta Schelin. En av världens mest fruktade forwards som skaffar lite fickpengar innan hon fick kontraktet i Frankrike...
 
 
I går eftermiddags besökte jag träningen för att se hur Giovanni får ihop det inför helgen. Ett inte helt simpelt pussel kan jag berätta och jag kan även säga att teamet med honom, Craig och Richard verkar bli allt mer sammansvetsat nu och med tiden kommer allt att funka smidigt och väl. I går nämnde jag hur jag saknar den praktiska fotbollen på daglig basis. En del av det som för mig är fotboll hann jag uppleva i samband med gårdagens träning. Utan att gå in på detaljer kommer tre huvudpunkter: Ella Vanhanen="The mongolian eagle hunter", Raquel Infante="Big Jim" och Giovanni Costantino= Här kan jag inte skriva ut det, men finskspråkiga svordomar med italienskt uttal ger hela världen en helt ny, hittills icke skådad dimension...
 
I morse då jag kom in i skolhuset satt elev Helin och studerade vid borden som hon brukar. Jag är tacksam för att jag såg henne... Då mindes jag även att hennes klass har prov i dag och följaktligen har jag nu även tillverkat dessa. Vore snopet annars.
 
Till slut var Mat-Inger inne och ville att jag skulle säga nåt om dagens laxpudding. jag valde att göra det med en bild:
Någonting sådant här va? LaxPudding...

Kommentarer
Postat av: Mat-Inger

Laxpudding för dig men inte för mig iaf ;)

Svar: Vänta. Jag hittade en supergay för kvällen som du ska få helt själv!!!
enligtvirta.blogg.se

2016-03-17 @ 19:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0