Kunskap brukar vara makt

Det diskuteras mycket om vad som har något värde i dagens värld. Är pennan skarpare än svärdet? Det kan alla som lite kollat på bägge konstatera att beror på hur väl vässade bägge är, samt framför allt hur de används. En väl vässad penna som används optimalt, torde dock likt talesättet vara effektivare än ett väl vässat svärd i en experts händer, eller hand om vi inte talar om riktigt gamla svärd. Kan vi dock tala om penna i dag? Borde vi inte tala om tangentbord, eller tummar på nån touch screen? Kanske det, men då får vi nog omformulera svärd också... Essensen står dock kvar. Ofta är det viktigare vad du säger än vad du gör på kort sikt, men vad du gör kan också påverka vad du eller andra säger. I slutändan säger folk så mycket att man inte vet ut eller in i dag. Egentligen  är det inte så stor skillnad vad man säger, folk läser in det de vill i alla fall. Säkert har det alltid varit så, men då det skrivs och sägs så attans mycket i dag bildas det också så jättemycket åsikter man kan hålla med eller vara emot.
 
Mina små teser om kultbildningen i EM kring Island och Antonio Conte väckte oanade känslor och massvis med rätta åsikter presenterades. Endel verkade till och med bli personligt sårade av vad jag sade.
 
Även här i bloggen brukar det vara lätt att påverka läsarsiffrorna. I går hade jag igen det magiska uttrycket "IFK Mariehamn" nämnt i bilden som publicerades överst. Gissa om det drog iväg... Ett annat säkert drag brukar vara en bild på mina barn.
Här är hälften av dem från härom kvällen. Fina tycker jag. En av dem har närmat sig en liten milstolpe i livet i dag!
 
 
Här hemma dök Pärla just in i vårt vardagsrum. Hon meddelade att jag är tokig i hjärnan och sedan välte hon ut Edits morgonmålsflingor under soffan i vardagsrummet. Fru Kickan! Fru Kickan! Lugna dig och läs vidare innan du ringer brandkåren! Vi har torkat upp allt, Gurkan och jag. Edit och Pärla spelar nu vändtia eftersom jag vägrar efter att Edit slog mig i går, alltså i vändtia!
 
Förvånande mycket kontorsarbete får jag de facto gjort under dagarna, fast det är förvånande svårt då jag ju bara går här hemma och är ledig. Alltid är det någon som vill något ser ni, men snart är det semestertider och helt omöjligt att få tag i precis alla man behöver. Åland United lever och går vidare. I äkta midsommarstångsanda vill jag nämna att vi behöver folk till styrelsen nu i höst! Vi behöver massor av folk som vill vara med i vår styrelse, inte minst så jag själv inte ska behöva vara både Sportchef och styrelsemedlem! Det går i detta skede bra att anmäla sig till mig.
 
Jag såg i tidningen att Craig delar rum med Dever Orgill där i Norge. Därmed lär vi oss att Dever tydligen inte snarkar... I kväll spelas det då alltså Europa League kval. IFK Mariehamn ses som bekant på Veikkaus TV klockan 20, eller hörs från Ålands Radio med Owes sammetsröst. Mitt HJK spelar också borta i samma kval i kväll. I Litauen!
För att dels demonstrera att skiten har slagit till förut för England och dels att EM är tillbaka i kväll med Polen-Portugal har vi här en bild på Helder Postiga som hittills förstört två somrar för mig. Utan vare sig penna eller svärd, men med sin panna!
 
Jag märker nu att jag är ensam med Pärla och Edit. Hoppas vändtian varar en stund då, eftersom de verkar spela uppmärksamt. I går befann jag mig likväl ensam med Edit och två andra grannbarn här hemma och försökte skriva dokument att skicka till Herr Landshövding. Mitt i allt kom två av barnen och meddelade att de inte hittade det tredje. Hela gatan genomsöktes och barnets far anlände själv. Sedan hittades barnet sittande i Edits säng, i det rum de varit då de sade sig ha tappat bort honom. Men, som Pärla säger... Det är väl bara i hjärnan jag är tokig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0