Frid, söndag och helt rena kalsonger

Om någon undrar ifall jag var vid mina sinnens fulla bruk då förra texten skrevs i natt kan jag meddela att, ja det var jag. Utfallet kanske visar på hur jag mår i kvällar som innehåller känslor och då jag lämnas ensam i natten. I dag är det söndag och Fru Kickan planterar tomater och nu hänger hon och Edit tvätt. Edit har bestämt att alla ska hänga sina egna kläder samt vilka sektioner av tvättställningen som får användas. Jag har fått en minimal del ute på ändan och nu väntar jag på att få hänga upp mina t skjortor och kalsonger på mindre yta än vad som någonsin hänt. Precis som vi konstaterade med grannen härom dagen så är jag bra på små ytor. Speciellt om jag inte har bollen. Nu bråkar vi om vem som egentligen hänger mest och vem som hänger sådant som inte ska hängas. Jag satte mig att skriva och Edit ritar en snöflinga.. Den ska hon ge åt Rufus.
 
Rufus är, som nämnt på konfirmationsläger. I dag är det besöksdag och Edit och jag tänkte åka, riktigt vilken minut som helst faktiskt. Det sägs börja med en friluftsgudstjänst. Jag väntar med spänning på något sådant här:
 
 
 
Diskussionerna går hårda om att Saastamoinen var offside i går då hon sänkte oss på övertid. Jag har klara tankar själv som jag inte delar med mig här och däri har offside faktiskt ingen som helst betydelse...
 
Fotboll spelas det ju i dag också. Precis nu sparkas IFK Mariehamn-SJK av på WHA. Klockan 15.00 ska Åland Uniteds F02-03 fortsätta sin segerparad. I går hade de vunnit borta med 7-0. På grund av att jag prioriterar Rufus och Company blir det inte att se någondera av de två nämnda kamperna.

Pille var inte där i går då de vann. Dagens resultat blir alltså ett prov på hennes matchcoachning, inte sant?
 
 
För mig blir det nog som för majoriteten av Europas befolkning. Turkiet-Kroatien, Polen-Nordirland och sedan till slut Tyskland-Ukraina. EM har hittills varit mycket som jag förväntat mig. Bara en månad kvar nu då så kan vi summera sen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0