Det är aldrig fel tid för lite vattensprutning

Jag är medveten om att det jag kommer att säga inte är ett stort problem för de flesta människor. Måndag morgon lite före 9 är en tid då man redan länge varit aktiv då man är i arbetslivet eller går i skola. Dessutom var denna morgon speciell då Edit fått en gammal god väckarklocka som i går kväll skulle ställas på att ringa klockan 10 så hon kunde stiga upp till Sommarlov på TV. Eftersom det, precis som det ju är med gamla goda väckarklockor, inte gick att ställa in utan att den ringde fick det bli på 9 tiden i stället. Jag tror det visade sig vara lite före 9 dessutom den ringde, eftersom jag de facto hörde ringsignalen tydligt, men ändå avlägset.
 
Fru Kickan hade, hör och häpna, stigit upp och åkt på jobb. Hon hade ej heller pussat mig denna morgon, eftersom jag snarkade så.. Idén om att snarkningar kan upphöra i fall av puss slog henne ej och väl så denna gång. Jag hörde alltså Edits väckarklocka ringa som en brandklocka och sedan stängas av. Sen hörde jag även Edit klättra ur sängen. Exakt då började det. Ett oherrans liv minst sagt! Det låter som en getingsvärm som hamnat i en megafon. Edit hann stänga varje fönsterlucka innan hon sökte upp mig. Ändå ekade ljudet i hela vårt hus. Då jag tittade ut genom fönstret såg jag rök omge hela grannhuset och ett fruktansvärt ljud hördes fylla grannskapet. Då jag gick ur huset såg jag mycket riktigt en person i skinande rustning stå på grannhusets tak med någonslags högtrycksspruta. För all del måste väl grannen få spruta taket sitt och för den delen, varför inte just före nio en måndag morgon. Hederliga människor jobbar ju då. Jag ska väl inte gnälla som har hela sommaren ledig eller hur?
Ingen skylift syntes, annars såg det ut så här över grannhuset
 
 
Just nu råder fortfarande höga ljud omkring mig. Det är Edit som dragit upp TV ljudet nära max så hon kan höra något av Fåret Shawn... Hoppas de slutar böla där ute så man kan öppna fönsterluckorna. Det börjar bli duktigt kvavt här inne nämligen.
 
En av de goda sakerna med att jag verkligen kom upp och igång är att jag fått lite gjort då det gäller att förbereda dagens styrelsemöte. Till saken hör att jag är närmast värdelös då det gäller bokföring och ekonomisk planering, samt framför allt redovisning av sådan. men, som det gällde med midsommarstången och fotbollen i övrigt. Stäng ögonen, hoppa och landa sedan på fötterna. I mitt fall kunde jag faktiskt också landa på magen. Dotter Linda har fascinerats av hur hård den är och är övertygad om att det nog inte kan vara bra...
 
Ännu i dag har vi EM åttondelsfinaler. Och vilka åttondelsfinaler sen! Spanien-Italien gör ju envar knäsvag, och så då Älskade England mot fantastiska Island. En dubbel kväll förutsatt att jag hinner hem från styrelsemötet till klockan 19. I den första matchen vill jag helst att båda ska förlora och i den andra vill jag ha bägge som segrare. Hur det än går blir det två emotionella och fotbollsmässigt totalt olika upplevelser. Drama Queens och specificerad taktisk teori byts ut mot mandom mod och morske män!
Om jag bara kunde skulle jag unna dessa en kvartsfinal. Nu kan jag inte det. Förlåt Island!
 
 
Skönt att i morgon sedan få gå tillbaka och betrakta Pallokissat som nåt att hänga i julgranen. Inte länge tills laget samlas igen. Före det ska vi dock hinna till Skansen med barnaskaran. Denna sommar hittills känns det som om jag varit en helt okej Pappa och släkting... Fru Kickan är också nöjd tror jag, för hon trivs bäst då jag sitter och tittar på fotboll säger hon...
 
Förresten fick jag förlängning på min samling av europamästares nakna kroppar i går. Vi badade bubbelpool med Janne Holmén minsann...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0